ایران و جهان

۴۹ فلسطینی در تیراندازی صهیونیست‌ها زخمی شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نظامیان رژیم اشغالگر قدس بار دیگر با حمله به راهپیمایی حق‌بازگشت ساکنان نوار غزه فلسطین، تلاش کردند مانع از برگزاری این راهپیمایی شوند.

وزارت بهداشت غزه طی آخرین آماری که منتشر کرد، اعلام کرد که نظامیان صهیونیست در تیراندازی به شصت و نهمین راهپیمایی حق بازگشت و شکست محاصره غزه، ۴۹ تن از آن‌ها را زخمی کردند که ۲۴ تن با گلوله جنگی زخمی شده‌اند.

نظامیان اشغالگر بار دیگر به خبرنگاران حاضر در مرز غزه با سرزمین‌های اشغالی فلسطین آتش گشودند و دو تن از آن‌ها را مجروح کردند. یکی از زخمی‌ها بنا به گزارش خبرگزاری صفا، خبرنگار خبرگزاری «شین‌هوآ» چین است.

 

 

راهپیمایی امروز غزه که از عصر شروع شد، در محکومیت اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در تخریب ده‌ها منزل متعلق به فلسطینی‌ها در شهر قدس اشغالی برگزار شد و شرکت کنندگان در این راهپیمایی همبستگی خود با فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری را اعلام کردند.

این راهپیمایی‌ها از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در پی اعتراض فلسطینیان به اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر فلسطینی آغاز شده است.

انتهای پیام/

 


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا