ایران و جهان

همه باید تلاش کنیم غدیر از غربت خارج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین محسن حق‌شناس در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که  عصر امروز در سالن اجتماعات بنیاد غدیر برگزار شد، اظهار کرد: پرداختن صحیح به موضوع غدیر که اهمیت آن به واسطه امامت و حکومت است باعث از بین رفتن انحرافات در جامعه می‌شود.

وی افزود: بنیاد غدیر بر آن است تا با همیاری و همراهی اصحاب رسانه بزرگداشت این واقعه بزرگ را در جامعه نهادینه‌سازی کند.

حق شناس افزود: متاسفانه ابعاد مسئله غدیر مغفول مانده و صرفا غدیر را یک روز می‌بینیم در حالی که غدیر یک جریان است و باید ابعاد این رویداد مهم و اثرگذار در تاریخ بررسی شود.

مسؤول بنیاد غدیر با تشریح برنامه‌های این بنیاد به مناسبت غدیر اضافه کرد: ویژه‌برنامه‌های غدیر در بیش از ۱۴۳ مسجد در سطح استان قزوین برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شعار برنامه‌های غدیر امسال «لبیک یا رسول‌الله» خواهد بود، عنوان کرد: در جشن‌های امسال در تلاش هستیم تا شور و شعور با همدیگر رشد و در بین مردم گسترش پیدا کند.

حق‌شناس تأکید کرد: یکی از برنامه‌های ایام غدیر امسال اطعام است و در همین راستا تنها در شهر الوند بیش از ۲۰ هزار پرس غذا توزیع خواهد شد.

این مسؤول گفت: در مجموع در استان بیش از ۸۰ هزار پرس اطعام توزیع خواهد شد که تصمیم گرفته شده ۸ هزار پرس آن به صورت نمادین در پیاده‌رو و در میان عموم مردم توزیع شود.

وی از توزیع اقلام فرهنگی در میان هیئت‌های سطح شهر خبر داد و اضافه کرد: شب عید غدیر کاروان غدیریون با هدف بیعت با ولایت در سطح شهر قزوین از  آستان مبارک چهارانبیاء به سمت امامزاده حسین(ع) حرکت خواهد کرد.

مسؤول بنیاد غدیر ادامه داد: به منظور گرامیداشت غدیر مسابقات ورزشی جام غدیر و جام ‌ولایت با همکاری اداره کل ورزش و جوانان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با کمک شهرداری و شورای شهر ۱۸ میدان در سطح شهر قزوین نیز به صورت ویژه آذین‌بندی خواهد شد.

حق‌شناس عنوان کرد: توزیع ۷۰۰ بسته سبدکالا در بین خانواده‌های نیازمند و اعزام ۷۰ مبلغ برای برگزاری کارگاه‌های غدیرشناسی از دیگر برنامه‌های این بنیاد در ایام غدیر است.

وی با اشاره به اینکه همه باید تلاش کنیم تا غدیر از غربت خارج شود، اظهار کرد: راه‌اندازی جلساتی پیرامون خطبه غدیر مانند حدیث کساء و زیارت عاشورا و راه‌اندازی سنت خطبه‌خوانی غدیر می‌تواند در در خارج شدن غدیر از غربت کمک کند.

وی در پایان یادآور شد: هیچ کمک دولتی تا به امروز به این بنیاد نشده و ساختمان بنیاد نیز با مصوبه شورای شهر به بنیاد واگذار شده است.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا