ایران و جهان

نظارت ۶۶ اکیپ دامپزشکی بر ذبح دام‌های قربانی در استان کردستان

ناصر مخدوم معاون در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از سنندج اظهار داشت: در راستای نظارت بهداشتی و شرعی بر دام های قربانی عید سعید قربان و همچنین تامین و ارتقا بهداشت عمومی و حفظ سلامت مصرف‌کنندگان گوشت دام‌های قربانی، از چندین هفته پیش با برگزاری جلسات مختلف برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌ایم.

وی افزود: در راستای اجرای دستور سازمان دامپزشکی کشور در خصوص بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در روز عید سعید قربان،  تعداد ۶۶ اکیپ شامل ۲۷ اکیپ ثابت و ۳۹ اکیپ سیار در استان کردستان آماده خدمت‌رسانی به هم‌استانی‌های عزیز می‌باشند.

معاون سلامت اداره دامپزشکی استان کردستان ادامه داد: این اکیپ‌ها شامل ۳۴ نفر دکتر دامپزشک، ۴۷ نفر کارشناس و بازرس بهداشت گوشت و ۹ نفر ناظر شرعی است که امر بازرسی و نظارت بهداشتی بر دام‌های قربانی را بر عهده خواهند داشت.

مخدوم گفت: نیروهای ما در قالب این اکیپ‌ها از ساعت ۷ صبح الی ۱۳ روز عید قربان آماده خدمت‌رسانی به همشهریان عزیز می‌باشند.

وی از مردم استان کردستان خواست در صورت تصمیم برای ذبح دام قربانی، برای محافظت از سلامتی شهروندان و به منظور جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین دام و انسان قبل از ذبح دام، آن را توسط اکیپ‌های این شبکه مورد معاینه قرار دهند.

معاون سلامت اداره دامپزشکی استان کردستان تصریح کرد: شهروندان کردستانی می توانند در این روز با استفاده از شماره تلفن گویای ۱۵۱۲ و شماره تلفن ثابت شبکه‌های دامپزشکی در شهرستان‌های مختلف استان با کارشناسان این شبکه تماس بگیرند.

مخدوم تاکید کرد: کشتارگاه صنعتی دام سنندج نیز در مدت زمان تعیین شده کار ذبح دام‌های قربانی و حمل لاشه دام را به صورت رایگان برای مردم انجام می‌دهد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۳


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا