ایران و جهان

موضوع کردستان تا حل کامل مشکلات از دستور کار قوه قضائیه خارج نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی امشب در نشست پایانی سفر به کردستان با خبرنگاران رسانه‌ها که در پاویون فرودگاه سنندج برگزار شد، اظهار کرد: سفر به استان کردستان در امتداد سفرهای استانی صورت گرفت که با هدف دیدار با مردم، خانواده شهدا و نخبگان بود و با دیدگاه‌های آنان به ویژه جوانان آشنا شدیم.

وی افزود: نکاتی که نخبگان مطرح کردند پیگیری می‌کنیم و خانواده‌های معزز شهدا در کردستان سرمایه عظیمی هستند و هرکدامشان پرچمی هستند برای نظام اسلامی و  باید مسئولان و مدیران در مشور به آنان توجه کنند.

رئیسی خاطرنشان کرد: نشستی با مدیران استان داشتیم و استاندار کردستان در خصوص پیشرفت‌های استان مطالبی را مطرح کردند اما باید توجه کرد که نکته بسیار مهم در کردستان سلامت اداری در سازمان‌های اداری است.

وی افزود: استان کردستان باید توسعه یابد و توسعه یافتگی در گرو سلامت اداری، امنیت اقتصادی و رونق تولید است.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: تضمین سلامت اداری و برخورد جدی با هرگونه مفسده‌ای می‌تواند این سلامت اداری را تضمین کند.

رئیسی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: نشستی هم با قضات و وکلا و کارکنان داشتیم و در این نشست هم توصیه‌هایی در خصوص انتظارات اداری و مسئولیتی مطرح شد که با اقتدار در برابر هرگونه فساد و جرم بایستند.

وی افزود: در جلسه شورای عالی قضایی هم که امروز برگزار شد بخشی از مشکلات سازمانی را مطرح کردیم و نتایج سفر ١٠ هیات که به ١٠ نقطه استان اعزام شده بودند مطرح شد.

 رئیسی اعلام کرد: در این جلسه همچنین نسبت به کاستی‌های نیروی انسانی اعم از قاضی و کارمند مصوب شد که اقدام سریع شود و ۶٠٠ میلیارد ریال هم به کارهای فوری به دادگستری ها و سازمان‌های وابسته به ویژه زندان‌ها و پزشکی قانونی اختصاص پیدا کرد. 

وی افزود: مسئله که در این سفر قابل توجه بود این است که روحیه  نشاط و امید به آینده در بین مردم کردستان بالا بود و همانطور که در اوایل  انقلاب انصار و مهاجر در برابر اشرار و انقلاب ایستادند امروز همان روحیه نسل اول توسط نسل سوم و چهارم قابل مشاهده است و این روحیه در سایه تهاجم فرهنگی و تبلیغاتی ضدانقلاب حفظ شده است.

 آیت‌الله ریسی اظهار کرد: مردم کردستان امروز به این باور رسیده‌اند که با اعتماد به داشته‌های خودشان که یکی ذخائر مادی است و یکی دیگر نیروی انسانی جوان و کارآمد است می‌توانند پیشرفت کنند لذا باید از این سرمایه‌ها حفاظت شود و به این جوانان بها داده شود چرا که جایی که به جوانان بها داده شده است هیچ ضرری نکرده‌ایم و منافع بسیار زیادی داشته است. 

وی عنوان کرد: نتایج این سفر در اولین  جلسه شورای عالی قوه قضاییه که به کردستان اختصاص دارد بررسی می‌شود و موضوع کردستان از دستور کار خارج نمی‌شود تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم و تا زمانی که مدیرکل دادگستری اعلام کند این مشکلات حل شده کردستان از دستور کار خارج نخواهد شد و استاندار و مدیرکل دادگستری را به همراه هیات‌های ١٠ گانه به جلسه شورای عالی قضایی دعوت می‌کنیم.

آیت الله رئیسی اعلام کرد: در این سفر یک روزه از زندان سنندج هم بازدید کردیم و تسریع به رسیدگی به پرونده‌های زندان سنندج و ارتقای کیفیت این زندان از دغدغه‌های ما بود که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.    

انتهای پیام/٧۶/٢٣٣٠


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا