ایران و جهان

مخالفت نمایندگان مجلس با افزایش قیمت حامل‌های انرژی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی کاظمی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه محرومیت در چهارمحال و بختیاری یک زخم کهنه است، گفت: در سال‌های اخیر پیگیری‌های بسیاری برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام در حوزه زیرساخت صورت گرفته است؛ متأسفانه پروژه‌هایی در این استان وجود دارد که از حدود ۱۶ سال گذشته کلنگ‌زنی شده اما به اتمام نرسیده است.

نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۷ مجموع اعتبارات تملک دارایی و اعتبارات ملی حدود ۳۵ درصد افزایش داشته است، امیدواریم تخصیص اعتبارات اختصاص یافته به استان به بالای ۵۰ درصد برسد.

پیشرفت فیزیکی سد باباحیدر را بالای ۹۵ درصد است

وی پیشرفت فیزیکی سد باباحیدر را بالای ۹۵ درصد عنوان کرد و افزود: امور عمرانی این سد در حال اتمام است و پیش‌بینی می‌شود در صورت تخصیص اعتبار باقی‌مانده این پروژه تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

کاظمی در خصوص گلایه مردم از وجود رانت، فساد و اختلاس در کشور، خاطرنشان کرد: همه از این موضوع ناراحت هستند، خوشبختانه اقدامات خوبی در راستای مقابله با این موضوعات توسط قوه قضائیه در حال انجام است.

نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه قوانین موجود در کشور خوب است، اظهار داشت: اما در اجرای قوانین با ضعف‌هایی مواجه هستیم، امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم به همین منظور باید تدابیری برای این شرایط اندیشیده شود.

عملیات اجرایی تونل زره امسال به پایان می‌رسد

وی با اشاره به مطالبات مردمی در خصوص رفع نقاط حادثه‌خیز در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: عملیات اجرایی تونل زره، جاده شلمزار امسال به پایان می‌رسد؛ همچنین چندین پروژه ناتمام در استان از جمله فرهنگسرای گهرو، شلمزار و باباحیدر در سال‌جاری به اتمام می‌رسد.

کاظمی بیان کرد: موضوع بحث افزایش حامل‌های انرژی در چندین جلسه در مجلس شورای اسلامی باتوجه به میزان بالای مصرف حامل‌های انرژی در کشور مطرح شد، اما این طرح مورد مخالفت نمایندگان قرار گرفت.

نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی در خصوص مطالبات مردمی در حوزه آب، توضیح داد: مسائل مربوط به آب باید در جلسات کارشناسی مورد پیگیری قرار بگیرد، خوشبختانه مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در پیگیری مسائل آبی استان وحدت خوبی داشتند.

وی تأکید کرد: ما وکیل مردم هستیم و باید مطالبات مردم را از راه‌های قانونی پیگیری کنیم؛ برای حل مشکلات معیشتی مردم در کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس تصمیماتی در حال پیگیری است.

انتهای پیام/۶۸۰۲۶/م


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا