ایران و جهان

خبرهای خوش برای فرهنگیان/ تجهیزات هنرستان در راه

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نخستین کاروان تجهیزات هنرستان‌های استان سمنان ظهر امروز با هدف حمایت از رونق تولید و مهارت‌آموزی به مناطق محروم استان ارسال‌ شد.

توانمندسازی؛ مانع آسیب‌های اجتماعی

حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در حاشیه ارسال کاروان تجهیزات آموزشی برای مدارس مناطق محروم استان سمنان با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته در حوزه اجتماعی و کاهش آسیب‌ها اظهار کرد: اولویت ما در وهله نخست، پیشگیری و توانمندسازی است و توانمندسازی نسل آینده مانع از پیشرفت آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

وی با اعلام اینکه یکی از راهکارهای توانمندسازی نسل آینده، تمرکز بر مهارت‌آموزی در کنار علم‌آموزی است، ادامه داد: مهارت‌آموزی نقشی مهم و انکارناپذیر در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به تعامل‌ صورت‌گرفته برای سوق دادن بخشی از اعتبارات بخش اجتماعی به سمت مهارت‌آموزی بیان کرد: خوشبختانه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از اعتبارات حوزه اجتماعی از محل تملک دارایی‌ها برای تأمین و تجهیزات کارگاهی مدارس به‌ویژه در مناطق محروم استان در نظر گرفته، خریداری و ارسال شده است.

خجسته‌پور با ابراز امیدواری از اینکه این اقدام فتح بابی در راستای توانمندسازی دانش‌آموزان در کنار آموزش مطالب تئوری باشد، اظهار کرد: مهارت‌آموزی، استفاده از مهارت و غنی‌سازی اوقات فراغت از طریق مهارت‌آموزی مانع از گرایش جوانان و نوجوانان به سمت آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

وی مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی در توانمندسازی جوانان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را مورد تأکید قرارداد.

سرانجام پاداش فرهنگیان استان سمنان

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان سمنان نیز در این نشست گفت: پاداش سال ۹۷ فرهنگیان استان سمنان تا نیمه دوم مرداد و شهریورماه پرداخت خواهد شد.

وی اظهار کرد: پاداش فرهنگیان سمنان در دو قسط پرداخت می‌شود که جمع مبلغ آن حدود ۵۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان سمنان از برگزاری آزمون استخدام ۲۴۲ نفر در قالب ماده ۲۸ در شهریورماه سال جاری خبر داد و افزود: این افراد پس از گذراندن دوره یک‌ساله در دانشگاه فرهنگیان، وارد مدارس خواهند شد.

دستورانی با اشاره به استخدام ۳۰۰ نفر که مهرماه سال قبل در آزمون پذیرفته شدند و مهر امسال وارد مدارس می‌شوند، اظهار کرد: ۴۳۵ حق‌التدریسی امسال بدون آزمون پیمانی می‌شوند.

وی به کسب درآمدهای اختصاصی آموزش ‌و پرورش استان سمنان اشاره کرد و افزود: سمنان در کسب درآمد اختصاصی در سال ۹۸ حائز رتبه دوم و سقف درآمدی که دولت تعیین کرده بود، پر شده است.

استخدام فرزندان فرهنگیان؛ از شعار تا عمل

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان سمنان درباره استخدام فرزندان فرهنگیان نیز اظهار کرد: آنچه از سنوات گذشته تا امروز گفته شد، در عمل مصوبه‌ای نداشت و جنبه تبلیغاتی داشت.

وی همچنین به رتبه استان سمنان در امتحانات نهایی اشاره و خاطرنشان کرد: استان سمنان امسال در امتحانات نهایی جزو پنج استان برتر کشور شناخته‌ شده است.

دستورانی ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، اطلاع‌رسانی درست و شفاف و امیدافزایی توسط این قشر را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: خبرنگار باید در تحلیل مسائل، مرز مسأله شخصی و حرفه تخصصی را رعایت کند و تیترهایی که زده می‌شود، نباید با منافع نظام منافات داشته باشد.

انتهای پیام/۷۴۰۳۴/م/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا