ایران و جهان

برپایی ۱۲۹ پایگاه جمع‌آوری نذورات عید قربان در زنجان

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن تبریک فرا رسیدن عید قربان اظهار کرد: دهه امامت و ولایت دهه بسیار مبارکی است و دو عید بزرگ غدیر و قربان در آن قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با تأکید بر عمق‌بخشی و معرفت افزایی در برنامه‌های دهه امامت و ولایت گفت: کمیته امداد نیز به نوبه خود در این زمینه نسبت به معرفت‌افزایی مددجویان اقدام خواهد کرد.

وی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دهه ولایت را فضاسازی محیطی، برگزاری همایش علمی با موضوع غدیرشناسی، همایش و تجلیل از خیران و حامیان سادات عنوان کرد و افزود: تهیه سبد کالا و دیدار از ایتام سادات در قالب طرح مفتاح الجنه، پرداخت جهیزیه، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، ایجاد پایگاه‌های حامی یابی، تشکیل پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی و گوسفند نذری و توزیع گوشت قربانی نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در این ایام است.

صفری با اشاره به اینکه امسال ۱۲۹ پایگاه جمع‌آوری نذورات در استان دایر می‌شود، تصریح کرد: البته تاکنون در قالب این طرح ۷۵ میلیون تومان نذورات بین نیازمندان توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان همچنین از اجرای طرح «هر مسجد، یک قربانی» خبر داد و افزود: این طرح نیز با همکاری هیأت امنای مساجد استان اجرایی و گوشت آن بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری حلقه واسط کمیته امداد و نیازمندان است، اضافه کرد: این مراکز در این ایام در بخش جمع‌آوری نذورات و قربانی و توزیع گوشت بین نیازمندان می‌توانند فعالیت‌های خوبی داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به شیوه توزیع نذورات عید قربان در بین نیازمندان بیان کرد: مراکز نیکوکاری، هیأت‌ امنای مساجد، دفاتر این نهاد با اولویت‌بندی نیازمندان در هر محله اقدام به توزیع نذورات در همان روز عید قربان خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مردم خیر استان می‌توانند با مراجعه حضوری به پایگاه‌های ویژه جمع‌آوری این نهاد و دفاتر کمیته امداد، تلفن گویای ۹۶۸۸۷. از طریق کد دستوری (#۰۲۴*۸۸۷۷*)، در این کار خداپسندانه مشارکت کنند، اضافه کرد: این مبالغ به حساب سرپرستان خانوارهای نیازمند واریز خواهد شد.

صفری در ادامه با اشاره به مشارکت مطلوب حامیان در طرح اکرام ایتام گفت: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ یتیم و بیش از یک هزار و ۷۰۰ فرزند محسنین زیرپوشش کمیته امداد استان زنجان هستند که ۱۴ هزار حامی فعال در استان حمایت معنوی این کودکان را عهده‌دار شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان تصریح کرد: هم اکنون نیز در آستانه عید قربان حامیان می‌توانند نذورات قربانی خود را مستقیماً به‌ حساب خانواده‌های این کودکان واریز و یا به‌ صورت نذری به آنها اهدا کنند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق۴۰


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا