ایران و جهان

برپایی گشت علمی برای آشنایی دانشجویان و جوانان از دستاورد‌ بخش‌های مختلف کشور

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، در واکنش به مهم‌ترین نگرانی دانشجویان درباره آینده و دغدغه ازدواج و اشتغال، از برگزاری برنامه گشت علمی برای بازدید دانشجویان از بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: این برنامه با هدف آشنایی جوانان با دستاوردها و پیشرفت‌های کشور در دست تهیه است. 

وی توضیح داد: موضوع دغدغه دانشجویان نسبت به آینده، ازدواج و اشتغال، دارای مباحث کلان میانی و خرد است که به مجموعه فعالیت‌هایی که در ابعاد کلان در جامعه انجام می‌شود، مربوط است.

وی ادامه داد: باید سیاست و کار ما به گونه‌ای باشد که امید را در جامعه تقویت کنیم که بخشی از این هدف با آگاهی دادن از دستاوردها و تلاش‌های صورت گرفته در کشور محقق می‌شود که معتقدیم در بسیاری از مواقع قشر جوان آگاهی لازم را نسبت به  تلاش‌ها و دستاوردها ندارند.

غفاری تصریح کرد: همچنین یکی از مباحث مورد تأکید مقام معظم رهبری که مربوط به نظام آموزش عالی کشور بود، درباره آشنایی جوانان با دستاوردهای کشور است و بر ضرورت برپایی گشت علمی برای آشنایی دانشجویان و جوانان با دستاوردهای بخش‌های مختلف کشور اشاره دارد. 

وی ادامه داد: در نتیجه این طرح دانشجویان آگاهی بیشتری کسب می‌کنند که طبعا این آگاهی می‌تواند به افزایش امید و انگیزه کمک کند و تصویر بهتری از آینده را برای دانشجویان ترسیم کند. 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در این رابطه طرحی بین دستگاهی را بین مجموعه‌های مختلف در دست تهیه داریم که بتوانیم با همکاری دیگر مجموعه‌ها و مجموعه دانشگاه گشت علمی را بین بخش‌های مختلف داشته باشیم.

به گزارش فارس، نظرسنجی‌های سراسری نشان می‌دهد که دانشجویان مهم‌ترین نگرانی و دغدغه خود را نگرانی از آینده و دغدغه ازدواج و اشتغال عنوان کرده‌اند که این امر بر احساس رضایت از زندگی‌ آنها تاثیر منفی گذاشته است.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا