ایران و جهان

پایان ساخت منازل مسکونی مددجویان بهزیستی زلزله‎زده کرمانشاه/ساخت خانه مددجویان توسط بسیج سازندگی + فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سیمرغ، با حضور وحید قبادی‌دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور، سیدعلی ادیانی نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی، سیدسعید آرام مدیرکل بهزیستی مازندران و جمعی از مسؤولان شهرستانی آیین واگذاری نخستین واحد احداثی مسکن تخریبی ناشی از سیل مددجویان و معلولان زیرپوشش بهزیستی در روستای رکن‌کلا بخش مرکزی شهرستان سیمرغ انجام شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته بهزیستی، اظهار کرد: سیل فروردین‌ماه سال جاری حدود ۲۴ استان در کشور را مورد تأثیر فرار داد که در این حادثه یک نفر از مددجویان بهزیستی که در مراکز نگهداری شبانه‌روزی حضور داشتند به دلیل پیگیری‌هایی که همکاران ما انجام دادند و ایمن‌سازی‌های انجام‌شده سیل را ندیده و متوجه آن نشدند.

وی افزود: در این سیل متأسفانه بخشی از منازل مددجویان زیر پوشش بهزیستی آسیب و بخشی هم تخریب شد که در سطح کشور ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نیاز به تعمیر پیداکرده و ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی هم تخریب شد.

وحید قبادی‌دانا با بیان اینکه علاوه بر کمکی که دولت به سیل‌زدگان انجام داد سازمان بهزیستی هم ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض برای ساخت منازل تخریب‌شده مددجویان زیر پوشش در نظر گرفت، تصریح کرد: قراردادی با بسیج سازندگی کشور امضا شد که بسیج سازندگی عهده‌دار ساخت منازل تخریب‌شده مددجویان سازمان بهزیستی در سراسر کشور شد.

 

 

وی ادامه داد: امروز افتتاح نخستین واحد مسکونی ساخته‌شده مددجویان زیر پوشش بهزیستی را در شهرستان سیمرغ انجام شد که یک رکورد به‌حساب می‌آید و ظرف مدت ۹۰ روز این منزل آماده‌شده است و امیدواریم این شروع ادامه پیدا کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه تعمیرات ۲۶۰ واحد مسکونی آسیب‌دیده مددجویان زیرپوشش بهزیستی مازندران هم به پایان رسیده است که از همه عزیزان تشکر می‌کنم.

 

 

قبادی‌دانا همچنین با اعلام این خبر خوب که طی هفته آینده پایان ساخت منازل مسکونی مددجویان زیرپوشش بهزیستی آسیب‌دیده از زلزله کرمانشاه را خواهیم داشت و دو هزارمین مسکن روستایی مددجویی تحویل مددجویان ما در کرمانشاه و شهرهای ازگله و سرپل‌ذهاب خواهد شد، اظهار کرد: این موضوع نشان می‌دهد اگر اتفاقی به وقوع بپیوندد مردم و مسؤولان تا پایان کار حضور داشته و پیگیر اجرای آن هستند.

وی ادامه داد: با توجه به آسیبی که به منازل مسکونی مددجویان وارد شد از وزارت کشور درخواست بیمه منازل مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی را داشتیم که وزیر کشور این درخواست را به سازمان برنامه‌وبودجه ارجاع دادند تا با تأمین اعتبار این اتفاق رخ دهد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه طی دو هفته ابتدایی وقوع سیل سامانه ثبت خسارات ناشی از سیل در سازمان بهزیستی کشور آماده شد، تصریح کرد: در این سامانه حدود ۵۹ هزار نوع آسیب نفر در ۱۱ نوع مختلف ثبت‌شده است که به تفکیک در استان‌های مختلف قابل‌مشاهده است.

وی در پایان گفت: در استان گلستان هم طی روزهای آینده افتتاح واحدهای مسکونی را خواهیم داشت.

 

انتهای پیام/۸۶۰۳۶/ج

 


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا