ایران و جهان

مساجد باید پررونق و جوان‌گرا باشند

به گزارش خبرگزاری از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امشب در ویژه‌برنامه رویش معنوی سه و بدرقه و اعزام مدیران مسئول و فعالان مساجد استان به عتبات اظهار داشت: توجه بیشتر به بحث مساجد در هر منطقه‌ای موجب پیشرفت جدی در فرهنگ و معنویت آن شهر می‌شود.

امام جمعه کرمان با اشاره به سهم ۶۰۰ باب مسجد شهرستان کرمان از بین ۳ هزار مسجد در استان کرمان عنوان کرد: در زمان آغاز حضورم در استان مطالعه جدی در حوزه مسجد و محتوای آن آغاز شد که در حال حاضر اطلاعات دوسوم مساجد را داریم.

وی با بیان اینکه تراکم مساجد در بعضی مناطق جدی و در بعضی مناطق مسجد کم است، عنوان کرد: تا پایان امسال گزارش و اهداف قرارگاه فرهنگی استان برای مجموعه‌های فرهنگی اعلام می‌شود.

علیدادی‌سلیمانی به اعزام مدیران و فعالان کانون‌های مساجد کرمان به عتبات با هزینه شخصی و بدون حمایت گفت: کانون‌های مساجد ظرفیت زیادی دارند و باید با برنامه‌ای منسجم، مساجدی پررونق، جوان‌گرا و جذاب داشته باشیم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با اشاره به برتری کانون‌های مساجد استان کرمان در سطح کشور اظهار کرد: طرح «رویش معنوی» ابتکار و ویژه کرمان است.

محمد ابدالی‌تکلو با اشاره به انجام این برنامه طی سال گذشته با حضور ۲۵۰ نفر در مشهد مقدس گفت: حامی ما در این برنامه‌ها مدیران مسئول کانون‌ها هستند و هزینه سفر را خودشان پرداخت می‌کنند.

وی از فعالیت ۶۳۴ کانون فرهنگی هنری در شمال استان کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: پیشتازی استان کرمان در ثبت کانون‌ها و عضویت ۵۴ هزار نفر در کانون‌ها موفقیتی برای استان است.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا