اخبار خوزستانتیتر دوستون وسطفرهنگی

رقابت ۴۰۰ نفر از اعضای کانون های مساجد در مرحله استانی مسابقات مدهامتان

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، حجت الاسلام مرتضی همت‌پور سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد  استان خوزستان از برگزاری مرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در خوزستان خبر داد و اظهار کرد: این مسابقات سه‌شنبه ١۴ اسفند ماه در محل موقوفه مدنیان اهواز برگزار می‌شود.

وی افزود: ۴٠٠ نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی در این دوره از مسابقات حضور دارند که از این تعداد ٢۵٠ نفر در بخش برادران و ١۵٠ نفر در بخش خواهران به رقابت خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام همت‌پور در ادامه تصریح کرد: مسابقات برادران در رشته‌های قرائت، حفظ کل، ترتیل، حفظ جزء ٣٠ و اذان و مسابقات خواهران در رشته‌های قرائت، حفظ کل و حفظ جزء ٣٠ است.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد  استان اضافه کرد: ٢٠ نفر از نوجوانان کانون‌های مساجد که در گروه سنی زیر ١٧ سال در رشته نقاشی شرکت کردند و آثار آنها منتخب شده، در این دوره از مسابقات حضور دارند و نقاشی‌هایی را با موضوع آموزه‌های قرآنی، آیات و روایات ترسیم می‌کنند که از میان آنها با نظر هیئت داروان سه نفر برگزیده و برای مرحله کشوری به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

وی ضمن اشاره به داوران این دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان در استان گفت: در بخش خواهران، خانم‌ها لویمی، موسوی، سالمی و عساکره و در بخش برادران قاسم مقدمی، سید کریم موسوی، مهدی دغاغله، شجاع زویدات، ناصر دغاغله، محمدجواد محمدی مجد، احمد درخشان، جلیل بیت مشعل و ناجی حیدری داوری این مسابقات را بر عهده دارند.

لازم به ذکر است، مرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در اهواز سه‌شنبه ١۴ اسفند ماه ساعت ٨ صبح آغاز می‌شود که مسابقات برادران در موقوفه مدنیان واقع در کیانپارس خیابان یکم شرقی و مسابقات خواهران در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان واقع در امانیه خیابان فلسطین برگزار خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا