اخبار خوزستاناقتصادیتیتر دوستون وسط

مدیرعامل شرکت ملی حفاری عنوان کرد: اکثر کالاهای مورد نیاز مدیریت تولید و مخازن در حفاری از توان ملی تأمین می شوند

به گزارش خوز ۲۴  سید عبدالله موسوی چهارشنبه ۱۷ بهمن ماه در نشست خبری با اشاره به اینکه ۷۲ دستگاه دکل حفاری داریم که از این میان سه دستگاه دکل حفاری دریایی است، اظهار کرد:ماهیت حفاری در زنجیره تولید است، یعنی تولیدی احیا و ایجاد نمی شود مگر اینکه مته حفاری چرخش پیدا کند در چاه هایی که قبلش مطالعات مخازن در آن صورت گرفته است و اینجا اساسی ترین نقش حفاری در زنجیره تولید نفت و گاز است

وی خبر داد: تاکنون بیش از ۹ میلیون متراژ حفاری و بیشتر از چهار هزار و ۵۰۰ حلقه چاه حفاری شده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری تصریح کرد: امروز خوشبختانه صنعت نفت از زمین شناسی، اکتشاف، استخراج، فروش، صادرات و حفاری همه ملی و با برنامه ریزی کارشناسان داخلی نسبت به مدیریت اقدام می کنیم.

موسوی بیان کرد: در تولید داخل پیشرفت های خوبی در حوزه نفتی داشتیم؛ تاکنون هزاران قلم را بومی سازی کرده و از مراکز علمی ـ دانشگاهی استان و دیگر نقاط کشور در کنار شرکت های دانش بنیان استفاده کردیم.

وی با اشاره به اینکه اکثر کالاهای مورد نیاز مدیریت تولید و مخازن در حفاری از توان ملی تأمین می شوند، عنوان کرد: این زنجیره تولید با استقرار ناوگان حفاری پایدار بوده و در شرایط فعلی نیز باز هم شرکت ملی حفاری نقش اساسی در تولید نفت هم در خشکی و هم در دریا دارد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ادامه داد: تا قبل از انقلاب نیروهای ایرانی کارهای یدی و نیروی انسانی را انجام می دادند ولی امروزه حتی مدیریت میادین و دیگر بخش های صنعت نفت به دست نیروهای ایرانی است.

موسوی یادآور شد: در حال حاضر مدیریت پتانسیل مخازن هیدروکربنی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را با تولید نزیک به سه میلیون بشکه برعهده دارد.

وی خبر داد: در حال حاضر ناوگان حفاری نزدیک به ۲۰ هزار نفر نیروی انسانی دارد که چهار هزار و ۵۰۰ نفر آنها رسمی و مابقی به صورت پیمانکاری با شاخص های مختلف اداری مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری با اشاره به تفاوت فجر امسال با دیگر سال ها یادآور شد: نیاز است که امسال دهه فجر با اقتدار سیاسی کامل همراه باشد چون دست درازی های به کشور ایران طی سه سال اخیر خیلی افزایش پیدا کرده است.

موسوی در پایان خبر داد: با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار به مدیریت بیش از هفت شرکت داخلی حدود ۳۰۰ هزار بشکه را در قالب ۲۷ طرح افزایش و نگهداشت تولید خواهند داشت؛ پنج درصد از مبلغ هر قراداد باید برای شهرهای میزبان هزینه شود.

بنابرهمین گزارش سعید رضوانی در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از شرکت ملی حفاری ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فجر امسال فاطمی است؛ همانطور که انقلاب حسینی و عاشورایی بود، پیوند این دو اتفاق را به فال نیک می گیریم و امیدوارم در خدمتگزاری به مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران موفق باشیم.

 مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان اظهار کرد : با دارا بودن ۱۵ درصد از تولید ناخالص ملی یکی از استان های پیشرو در اقتصاد کشور است؛ نقش پررنگی در تولید ناخالص ملی داریم.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان با اشاره به اینکه ۳۳ درصد از آب های شیرین کشور در خوزستان جاری است، تصریح کرد: در حوزه صنعت نفت با پتروشیمی، گاز و حوزه های مرتبط با صنعت نفت بیثش از ۸۰ درصد صنعت در خوزستان متمرکز است.

رضوانی عنوان کرد: فرصت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در صنعت نفت خوزستان است؛ در حوزه جغرافیایی خوزستان در مسیر طلایی قرار گرفته و دسترسی خشکی، ریلی، دریایی و هوایی دارد و از این نظر متمایز و مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی است.

وی با اشاره به انتشار اخبار خوب از خوزستان به عنوان یکی از برنامه های مهم گفت: مسائل محیط زیستی طی سال های قبل باعث شده بود تا چهره مخدوشی از استان خوزستان به کشور معرفی شود ولی امسال با توجه به بارندگی های خوب در استان رسانه ها همکاری لازم را برای معرفی چهره خوب استان داشتند تا سرمایه گذاران حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی را پذیرا باشیم.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان با اشاره به نقش پررنگ اصحاب رسانه خوزستان در کاهش خطرات و ضربات حادثه تروریستی خوزستان ادامه داد: آن روز شاید خشاب سربازان برای رژه خالی بود ولی لنز و دوربین خبرنگاران و عکاسان پر بود تا اخباری که کار می شود کمک کند که حقانیت نظام جمهوری اسلامی به ایران معرفی شود.

رضوانی بیان کرد: هرچند آنها تلاش کردند که حادثه را نظامی جلوه دهند ولی این هدف آنها محقق نشد؛ حتی کسانی که ۴۰ سال هیچ اظهار نظری در خصوص ایران نداشتند در این حادثه به حقانیت انقلاب کشورمان پی بردند.

وی با اشاره به اینکه استاندار خوزستان تمام تلاش خود را به کار گرفته تا این استان به یک منطقه درجه یک تبدیل شود، گفت: متوسط قطعی برق خوزستان در سال ۹۵ یک هزار دقیقه بود که در سال جاری به ۳۰۰ دقیقه کاهش پیدا کرد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان در پایان با اشاره به راه اندازی خطوط گرم برق در خوزستان یادآور شد: کارشناسان حوزه برق با راه اندازی خطوط گرم بیش از ۴۰ هزار ساعت کار در حین برق دار بودن شبکه انجام داده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا