ایران و جهان

رفع تصرف ۱۸۰ هکتار از اراضی ملی اراک/ ۶ نفر دستگیر شدند


به گزارش خبرگزاری مهر، سردار کیومرث عزیزی اظهار داشت: در پی شکایت اداره کل منابع طبیعی استان مبنی بر اینکه بخشی از اراضی ملی در اطراف یکی از روستاهای شهرستان،‌ توسط افرادی ناشناس به صورت غیرقانونی تصرف شده و این افراد خسارات زیادی به بافت مرتعی خاک وارد کرده اند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با آغاز تحقیقات ماموران پلیس آگاهی و با توجه به وسعت بسیار زیاد سطح اراضی مورد شکایت، با همکاری کارشناسان اداره منابع طبیعی نسبت به نقشه برداری و تعیین موقعیت و مساحت دقیق این اراضی اقدام شد و مستندات لازم از طریق عکس برداری و تنظیم کروکی انجام پذیرفت.

این مقام ارشد انتظامی استان مرکزی تصریح کرد:‌ در مراحل رسیدگی به این پرونده و در روند تحقیقات پلیس، شش نفر شناسایی و به پلیس آگاهی استان احضار شدند.

عزیزی ادامه داد: با تکمیل تحقیقات پلیس، مستندات و کلیه مدارک به دست آمده در این پرونده برای کارشناسی دقیق علمی به کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع و سرانجام مشخص شد که ۱۸۰ هکتار از اراضی ملی به صورت غیرقانونی توسط متهمان پرونده تصرف شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با پایان یافتن تحقیقات پلیس،‌ متهمان به مرجع قضایی معرفی شدند و برای آنان قرار قانونی لازم صادر شد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا