اجتماعیاخبار خوزستانایران و جهانتیتر یکستون وسطفرهنگی

اولین کنگره بین المللی بزرگداشت شهدای جانباز قطع نخاعی خوزستان برگزار می شود/همسران جانبازان ایثارگران گمنام هستند

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ دبیر اجرایی کنگره بین المللی بزرگداشت شهدای جانباز قطع نخاعی خوزستان در نشست خبری پیش از ظهر امروز بیان کرد: در این کنگره علاوه بر نمایش رشادت و حماسه های دوران جنگ، از خانواه های شهدای جانباز و همچنین جانبازان در قید حیات تجلیل و تکریم می شود.

فریدون غلامی با بیان اینکه این کنگره با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دمیدن روح امید در جامعه برگزار می شود، عنوان کرد: تعداد جانبازان نخاعی خوزستان ۱۲۰ نفر بوده که پس از شهادت ۲۱ جانباز، این تعداد به حدود ۱۰۰ نفر رسیده که در شهرهای مختلف استان سکونت دارند.

وی با بیان اینکه یکی از پرافتخارترین وزرشکاران پارالمپیکی کشور جانباز قطع نخاعی خوزستانی است، اظهار کرد: جانبازان خوزستانی در سطح ملی و کشوری در زمینه های مختلف ورزشی، پزشکی و همچنین دانشگاهی افتخارات زیادی کسب کرده و خوش درخشیده اند.

دبیر کنگره بین المللی بزرگداشت شهدای جانباز قطع نخاعی خوزستان با تأکید بر اینکه همسران جانبازان، ایثارگران گمنام هستند، در توضیح بیشتر بیان کرد: یکی دیگر از اهداف مهم برگزاری این کنگره معرفی همسران جانبازان به عنوان الگوی مقاومت و وفاداری است; همسران جانبازان نخاعی و اعصاب روان و سایر جانبازان در نشان دادن ایثار، معرفت و همدلی نقش اساسی دارند.

وی اضافه کرد: همسران جانبازان بیش از ۳۰ سال است که با همه سختی ها، کمبودها و کم لطفی ها و هپچنین آسیب های وارده از خدمت به شوهران خود پای آنها مانده و به تمام زنان درس وفاداری و فداکاری داده اند.

غلامی با بیان اینکه خوزستان به لحاظ درآمد، صنعت و اقتصاد پایه و اساس کشور است، یادآور شد: در دوران دفاع مقدس، خوزستان پایتخت مقاومت و کربلای ایران بوده و رشادت های مردم این استان بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی با انتقاد از کم لطفی برخی سازمان ها و مسئولین به جانبازان به ویژه اعصاب و روان، افزود: متولیان امر در برطرف کردن مشکلات جانبازان کوتاهی کرده و در موضوع ترویج فرهنگ شهادت و تکریم مقام جانبازان و شهدا همکاری لازم را نداشته اند.

دبیر این کنگره با ابراز نگرانی از وضعیت رسیدگی به جانبازان داخل کشور در مقایسه با کشورهای المان و امریکا، خاطرنشان کرد: مناسب سازی معابر، پارک ها، میادین، خیابان ها و همچنین اماکن عمومی برای عبور و مرور جانبازان با مشکل مواجه بوده و هیچ برنامه ریزی و هدفی در جهت رفع آن صورت نگرفته است.

وی به اجرای برنامه های پیش از کنگره اشاره کرد و گفت: تئاتر، سرود خیابانی، فراخوان داستان و مقاله نویسی، طراحی و نقاشی در مدارس سطح استان، تهیه مستند از هر کدام از جانبازان و همچنین تهیه و چاپ کتاب زندگینامه جانبازان در قید حیات، از جمله برنامه هایی است که پیش از کنگره برگزار می شود.

غلامی با بیان اینکه آیت الله موسوی جزایری بر برگزاری این کنگره در سطح ملی و بین المللی تاکید کرده است، گفت: علاوه بر استانداری خوزستان، ارگان هایی چون ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، بنیاد شهید، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در برپایی این کنگره ما را حمایت می کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا