ایران و جهان

پیام رئیس جهاددانشگاهی به مناسبت روز دانشجو

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از جهاد دانشگاهی، حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی به مناسبت روز دانشجو پیامی صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

جوانِ دانشجو، دو نعمت بزرگ الهی در اختیار دارد؛ یکی دوران جوانی و دیگری برهه‌ای حیاتی از زندگی او برای دستیابی هدفمند به علم و آگاهی. این دو نعمت مهم با اندیشه درست و حق مدار و نیز انگیزه صالح به کمال می‌رسد. دانشجوی متفکری که در این مفهوم بخوبی بنگرد، هماهنگی ذاتی دانش با فطرت انسانی خود را دریافته، با ایمان به خداوند، مدیریت کاربرد علم توسط انسان‌های خدامحور را تمرین می‌کند و عزم خود را برای سود رساندن به بندگان خدا جزم می‌کند.

این موضوع، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ما تجربه شده است. نگاهی به نحوه شکل گیری نهادهای انقلاب اسلامی از جمله سپاه پاسداران، جهاد سازندگی و جهاد دانشگاهی نشان می‌دهد که دانشجویان جوان و با انگیزه نقش مؤثری در تشکیل و موفقیت آنها داشته‌اند. در حوزه فکری و عقیدتی نیز، دانشگاه‌ها همپا با حوزه‌های علمیه به تربیت رهبران فکری جامعه پرداخته که نقش خود را در صیانت از هویت جامعه اسلامی از استحاله ایفا نموده‌اند.

این بسط و نشر آگاهیِ امروز که مدیون دانشجویان ضد سلطه و استعمار در ۱۶آذر ۱۳۳۲ و بعد از آن است، به هیچ وجه نباید متوقف یا کند شود چرا که جنبش دانشجویی، پیشانی حرکت یک ملت برای رسیدن به پیشرفت و تحقق اهداف متعالی انسانی است.

اینجانب با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، شانزدهم آذر ماه را به دانشجویان آینده ساز میهن اسلامی، اساتید و دانشگاهیان به ویژه دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی جهاد دانشگاهی تبریک عرض نموده و از خداوند متعال موفقیت و سربلندی همه این عزیزان را مسألت می‌کنم».

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا