ایران و جهان

مسائل مالی مسئولان قبل و بعد از مسئولیت باید زیر ذره‌بین قرار گیرد

سیدمرتضی خاتمی نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با تأکید بر لزوم شفافیت مالی مسئولان گفت: موضوع دارایی‌های مسئولان و میزان تحصیل مال و اندوخته آنان در طی مسئولیت و شفافیت مالی نماینده و اصولا هر مسئول دیگری قبل و بعد از مسئولیت وی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. 

وی افزود: مسائل اعتقادی، اخلاقی و امور مربوط به مسائل مالی افراد در امر شفافیت از اهمیت بسیاری برخوردار است و بحث از کجا آورده‌ای باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسائل مالی مسئولان و دارایی‌هایشان قبل و بعد از مسئولیت باید زیر ذره‌بین قرار گیرد.

خاتمی خاطرنشان کرد: مسائل اعتقادی، اخلاقی و مالی مسئولان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و کسی که از جهات اعتقادی، اخلاقی و مالی فرد سالمی باشد بالطبع آراء وی هم آراء مسئولانه، سالم و قابل اعتمادی خواهد بود. 

وی افزود: به عنوان نمونه در مسائل اخلاقی اگر فردی دارای اعوجاج و مشکلی باشد نمی‌توان به موارد دیگر در خصوص این فرد اعتماد کرد و در این میان، عملکرد مالی از همه موضوعات مهم‌تر است و میزان اعتقادات فرد و پایبندی وی به اصول در بزنگاه‌های مالی بسیار مهم است. 

نایب رئیس فراکسیون خانواده مجلس اظهار داشت: وقتی فرد بر سر دو راهی مالی قرار می‌گیرد که فلان مال را بدست آورد، استفاده کند یا نه یا به فلان منبع مالی برسد یا خیر از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر شخصی از این پل بتواند عبور کند، می‌تواند از پل‌های دیگر هم به سلامت عبور کند، اما اگر نتواند، در دیگر مسائل هم نمی‌توان به وی اعتماد کرد.

خاتمی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه عده‌ای با تغافل، اولویت شفافیت در حیطه‌های مختلف را جابجا می کنند که این نوعی تعریض و تعدی به شعور اجتماعی است.

 گزارش خبرنگار فارس حاکی است مخاطبان بخش «فارس من» سوژه‌ای را با عنوان «شفافیت مالی مسئولان» ثبت کرده‌اند که بر شفافیت در اقتصاد کشور تأکید کرده است.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا