اخبار خوزستاناقتصادیتیتر دوستون وسط

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان خبرداد: بازگشت بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید با جذب مشارکت و واگذاری تسهیلات /تعطیلی یک واحد نباید به عنوان تعطیلی کل شهرک صنعتی تعبیر شود

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ شامگاه (سه شنبه ۱۳ آذرماه) اخلاق محمدیان در حاشیه هشتمین نمایشگاه توانمندی های صنعتی، تولیدی و خدمات فنی مهندسی استان خوزستان در جمع خبرنگاران با اظهار اینکه تعطیلی یک واحد را نباید به عنوان تعطیلی کل شهرک صنعتی تعبیر کرد، یادآور شد: طی چند سال اخیر بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی راکد با جذب مشارکت و واگذاری تسهیلات و یا واگذاری به اهل فن، به چرخه تولید بازگشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی عنوان کرد: سال گذشته نمایشگاه تنها در دو سالن کارون و خلیج فارس برگزار شده بود، در حالی که امسال با اضافه کردن سالن خرمشهر، تعداد سالن های ارائه خدمات و محصولات مجموعه شهرک های صنعتی به سه سالن افزایش یافت.

محمدیان با اشاره به حضور ۱۷۰ واحد صنعتی و تولیدی استان در مساحتی بیش از ۶ هزار متر مربع افزود: هیچ شرکتی از خارج استان در این نمایشگاه حضور ندارد؛ تنها چند برند برون استانی داریم که کارهای مونتاژ و تولید آن در استان انجام می شود.

رشد ۷۵ درصدی انعقاد قراداد در شهرک های صنعتی

وی با بیان اینکه در سال گذشته رشد مطلوبی در زمینه عقد قرارداد داشته ایم، افزود: این رشد نسبت به سال ۹۵ بالغ بر ۶۸ درصد بوده و همچنین در هشت ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ نیز حدود ۷۵ درصد رشد داشته که از شاخص سالانه هم نسبت به کل سال جاری نیز بیشتر است.

محمدیان ابراز امیدواری کرد: امسال با حمایت ریاست سازمان برنامه ریزی ۴۲ میلیارد تومان موافقتنامه در نظر گرفته شده در جهت بهبود زیرساخت ها، تخصیص پیدا کند.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط منطقه ای بودن شهرک های صنعتی معمولا بسیاری از نیروهای شاغل در واحدهای صنعتی بومی استانی و عموماً بومی آن منطقه و شهرستان هستند.

حمایت همه جانبه شرکت شهرک های صنعتی از واحدهای صنعتی و صنایع کوچک

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با بیان اینکه جذب سرمایه گذار با فراهم شدن زیرساخت های مختلف شامل برق، گاز، مخابرات، تصفیه خانه، شبکه آب و فاضلاب، فضای سبز و آتش نشانی فراهم می شود، تشریح کرد: بعد از آماده شدن بسترهای سرمایه گذاری زمین را به متقاضیان واگذار کرده و در نهایت نقش حمایتی را با انجام کارهایی مانند ایجاد کارگاه های آموزش، برگزاری نمایشگاه یا تورهای صنعتی برای واحدهای مختلف صنعتی توسط مجموعه شرکت انجام می شود.

وی در خصوص حمایت شرکت شهرک های صنعتی از صنایع کوچک گفت: یک متولی ایجاد زیرساخت و حمایت در شهرک های صنعتی نمی تواند خود باعث تعطیلی صنایع شود و با تمام توان از صنایع کوچک حمایت خواهیم کرد.

محمدیان با تأکید بر اینکه این شرکت هیچ نقشی در تعطیلی واحدهای صنعتی ندارد، ادامه داد: اکثر تعطیلی واحدهای صنعتی کوچک به خاطر این است که تنهایی قادر به تأمین نیازهای خود نیستند ولی شرکت شهرک های صنعتی در حد توان امکان کمک و حمایت دارد تا توانایی ادامه حیات داشته باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان اضافه کرد: واحدهای صنعتی جزو سرمایه های شخصی فرد یا شرکت شهرک های صنعتی است و قطعا کسی از راکد شدن آن خوشحال نمی شود.

وی با اشاره به اینکه با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه اعتبارات خوبی از محل کمک های فنی اعتباری تملک و دارایی حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار به صنعت و معدن اختصاص داده شده است، گفت: در جهت حمایت از واحدهای مختلف ۵۰۰ میلیارد تومان با بانک ملی قراداد پرداخت تسهیلات بسته شده که برای اولین بار در کشور بوده است.

غرفه های رایگان در اختیار واحدهای صنعتی

محمدیان با اظهار اینکه غرفه ها به صورت رایگان در اختیار شرکت ها و سازمان ها قرار داده شده است، بیان کرد: هیچ هزینه ای بابت غرفه ها از واحدها گرفته نشده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی با بیان اینکه پراکندگی شهرک های صنعتی باعث پراکندگی در سرمایه گذاری هم می شود، گفت: زیرساخت های شهرک و ناحیه صنعتی های استان تأمین شده است.

وی در پایان به تشریح دستاوردهای این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: انعقاد ۲۶ قراداد، ۸۵ تفاهم نامه، ۱۹۴ مذاکرات جدی منجر به همکاری و ۷۴ همکاری مشترک غیر مالی از جمله دستاوردهای برپایی این نمایشگاه بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا