ایران و جهان

بازفید: آمریکا پایگاه «التنف» را تعطیل می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری «بازفید» روز پنج‌شنبه به نقل از منابع میدانی نوشت آمریکا قصد دارد پایگاه نظامی «التنف» را که در مثلث مرزی سوریه، اردن و عراق واقع شده، تعطیل کند.

«محند التلا» از فرماندهان شبه‌نظامیان مخالف دولت سوریه که در این پایگاه مستقر است، به بازفید گفته است که نیروهای آمریکایی به زودی این پایگاه را ترک می‌کنند. نیروهای ویژه آمریکایی از دو سال پیش در این پایگاه مستقر شده و مشغول آموزش مخالفان دولت سوریه هستند.

گفته می‌شود آمریکا چند بار از این پایگاه مواضع ارتش سوریه را هم هدف قرار داده است. دولت سوریه بارها تأکید کرده که حضور نظامیان آمریکایی در این کشور غیرقانونی است و پایگاه التنف و دیگر پایگاه‌های آمریکا در سوریه باید تعطیل شوند.

خبر احتمال تخلیه پایگاه راهبردی التنف پس از آن منتشر می‌شود که دولت آمریکا در بیانیه‌ای غیرمنتظره اعلام کرد نیروهای نظامی این کشور ظرف دو تا سه ماه آینده سوریه را ترک می‌کنند. (جزئیات بیشتر)

ساعتی پیش «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا، به دلیل آنچه برخی رسانه‌های آمریکایی مخالفت وی با خروج از سوریه خوانده‌اند، از سمتش کناره‌گیری کرد. او در استعفانامه‌اش به اختلاف نظرش با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرده و گفته ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه، از نمونه‌های همکاری موفق میان آمریکا و متحدانش است. (جزئیات بیشتر)

خروج نظامیان آمریکایی از سوریه در حالی صورت می‌گیرد که ارتش سوریه در یک سال گذشته بخش اعظم اراضی این کشور را بازپس گرفته و اکنون تنها مناطقی در شمال سوریه و استان «ادلب» تحت کنترل شبه نظامیان کرد و گروهی از معارضین دولت قرار دارد. 

انتهای پیام/ق


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا