اخبار خوزستانتیتر دوستون وسطفرهنگی

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عربی از ۲۶ تا۲۹ دی‌ماه به میزبانی سوسنگرد برگزار می‌شود.

به گزارش خوز ۲۴ محمد یاقوت پور رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان طی پیام تقدیری اظهار کرد:

استان خوزستان با قومیت های گوناگون خود سرشار از بوم و فرهنگ هایی است که هرکدام دارای آیین و مراسم و آداب و اسطوره و ادب خاص خود است که همواره و در این سالیان متمادی در همسایگی هم به احترام زیسته اند. همانگونه که میدانیم رسالت اصلی تاتر نیز پرداختن و بها دادن به همین هویت اجتماعی است جهت مانایی این ارزش ها و البت به چالش کشیدن برخی رسوم مذموم.
جشنواره فاخر تاتر عربی که این روزها پانزدهمین سال برگزاری را پیش رو دارد از آنجمله جشنواره های هویتی مهمی است که باید همواره ارج ببیند و در اولویت حمایت قرار گیرد که این مهم امسال به مدد مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همچنین کانون تاتر بومی انجمن هنرهای نمایشی و دوستان پرتلاش سوسنگرد قهرمان و دبیر محترم این جشنواره محقق شد و جشنواره پانزدهم با گامی به جلو بین المللی برگزار شد که این میتواند به ترویج فرهنگ فاخر بومی استان کمک به سزایی داشته باشدکه البته انجمن هنرهای نمایشی استان نیز با اعزام کارشناس ارشد تاتر جهت برگزاری جلسات نقد علمی نمایش ها و برگزاری ورک شاپ های تخصصی در روزهای جشنواره و حمایت از دونمایش برگزیده این جشنواره جهت اجرای عموم در شهرستانهای استان سعی در اعتلابخشی کیفی این رخداد ارزنده دارد.
یاقوت پور درپایان بیان کرد من به نوبه خود ضمن تقدیر از یکایک دوستان ستاد برگزاری از صمیم قلب روزهایی درخشان تر را برای تاتر عربی استان آرزو میکنم.

لازم به یادآوری میباشد چهاردهمین جشنواره تئاتر عربی سال گذشته از ۵ تا ۷ خرداد با حضور ۱۵۰ هنرمند تئاتر عربی در سوسنگرد برگزار شده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا