اخبار خوزستاناخبار ویژه

یکی از دلایل عقب ماندگی خوزستان عدم مطالبه گری مسئولان از مرکز است/متأسفانه چهره فریضه امر به معروف را خشن نشان داده اند

به گزارش خوز۲۴ حجت الاسلام  سیدمحمد رضی مرعشی فر نماینده ولی فقیه و معاونت دولت به مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان در نشست خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان با اشاره به اینکه در جامعه بحث امر به معروف و نهی از منکر باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: این ستاد زیر نظر ولی فقیه در استان خوزستان است.

حجت الاسلام مرعشی فر درخصوص نامگذاری روزهای هفته امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد:  روز شنبه با عنوان فرهنگ ایرانی اسلامی، دانش آموزان، امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده که در این روز زنگ امر به معروف و نهی از منکر در تمامی مدارس نواخته می شود.
وی با بیان اینکه روز یکشنبه را با نام استقلال فرهنگی، دانشگاهیان، امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد کرسی های آزاد اندیشی و نشست های علمی نامگذاری شده عنوان کرد: روز دوشنبه نیز با عنوان سلامت محیط اداری، کسب و کار و امر به معروف و نهی از منکر نامیده شده که در آن به نقش بازار در امر به معروف و نهی از منکر پرداخته می شود، همچنین روز سه شنبه نیز با عنوان تحکیم و تعالی نهاد خانواده، آسیب های اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شد.
نماینده ولی فقیه و معاونت دولت به مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان روز چهارشنبه نیز با عنوان حمایت از تولید ملی، اقتصاد مقاومتی، امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است اضافه کرد: در این بخش نیز اقداماتی که در حوزه اقتصاد مقاومتی دنبال شده است.

وی با انتقاد از این تصور که در جامعه امر به معروف و نهی از منکر به پوشش و حجاب بانوان محدود شده است، افزود: متاسفانه این فریضه محدود شده است. امام حسین (ع) در روز عاشورا شش مرتبه با هدف زنده کردن امر به معروف و نهی از منکر خطبه می خواند.

حجت الاسلام مرعشی فر با اشاره به آیه ۷۱ سورت توبه خاطر نشان کرد: معنای واقعی امر به معروف و نهی از منکر که همان دلسوزی و خیرخواهی نسبت به جامعه می باشد در این آیه بیان شده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه چهره این فریضه را خشن نشان داده اند، یادآور شد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر دارای مراتب مختلف است و هرکس متناسب با وظیفه ای که دارد باید عمل کند.

نماینده ولی فقیه و معاونت دولت به مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان با تأکید بر اینکه تبیین معنا و مفهوم امر به معروف نیازمند آموزش است، یادآور شد: این امر سبب جلوگیری از فساد و آسبب های اجتماعی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف وظیفه نظارتی بر عهده دارد، گفت: منکرات و فسادهایی که در جامعه رخ می دهد زاییده منکرات بزرگتری هستند که بیکاری و عدم اشتغال جوانان در رأس آنان قرار دارد.

حجت الاسلام مرعشی فر با یادآوری این مطلب که بانک های استان خوزستان باید همکاری بیشتری با بخش خصوصی داشته باشند، گفت: در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر نظارت به عملکرد این بانک ها مصوب شد.

وی با اشاره به اینکه با فساد سیستمی در ادارات باید برخورد شود، تصریح کرد: گروه های ده نفره ای در این خصوص تشکیل شده تا با هرنوع فساد و منکری در ادارات برخورد شود.

نماینده ولی فقیه و معاونت دولت به مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان درخصوص نصب صندوق های امر به معروف و نهی از منکر در ادارات گفت: مراجعه کنندگان و کارمندان می توانند مسائل مورد نظر خود را به این صندوق بیندازند تا پیگیری شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به لزوم مبارزه با وهابیت اشاره و اظهار داشت: در این خصوص دستگاه های مرتبطی فعال هستند و قرار شد کارگروهی از طرف ستاد امر به معروف و نهی از منکر در جهت مبارزه با این تفکر تشکیل شود.

حجت الاسلام مرعشی فر ریشه معضلات اجتماعی را در کوتاهی مسئولان نسبت به وظایف دانست و خاطر نشان کرد: متأسفانه در برخی ادارات و سازمان ها روزمرگی ایجاد شده است. اگرچه مشکلات مالی در کل کشور است اما یکی از دلایل عقب ماندگی خوزستان عدم مطالبه گری از تهران است.

وی با بیان اینکه حاشیه نشینی از مهم ترین مباحث مهم است، تصریح کرد: ارسال مبلغین فرهنگی و دینی از اولویت های مهم این ستاد است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا