اخبار خوزستان

شورا حلقه وصل میان دولت و ملت است/ قانون فصل الخطاب شورای شهر


به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار شهرستان کارون در این مراسم با بیان اهمیت جایگاه شورا در اسلام عنوان کرد: اساس تصمیم گیری ها در اسلام بر پایه احترام به خرد جمعی و مشاوره و حضور مردم بنا شده است.

معصومه خنفری با بیان اینکه شورا جایگاه رفیعی دارد که از آن به عنوان حلقه وصل دولت و ملت یاد می شود، افزود: همه ما به اهمیت شورا واقفیم، تصمیم گیری ها در شورا می تواند تا مراکزمهم تصمیم سازی بازتاب داشته باشد و منجر به نتایح خوبی برای مردم شود.

وی افزود: آرزو داریم ترکیب جدید شورا در حوزه فرهنگ، مسائل اجتماعی، عمرانی و خدماتی کارهای شایانی برای مردم انجام دهند و قطعا اعضای جدید با تعهداتی که نسبت به مردم کوت عبدالله دارند این قضایا اجرایی خواهد شد.

وی اظهار کرد: از اعضای شورا می خواهم قانون را فصل الخطاب قرار دهند و به وظایف و اختیارات قانونی خود اشراف کامل داشته باشند تا به خوبی و در جهت رضایت مندی مردم گام بردارند.

وی  با اشاره به اینکه هدف شورا خدمت است نه پست و مقام، یاد آور شد: فلسفه وجود شورا این است که خدمات رسانی به بهترین نحو انجام بگیرد زیرا کسانی که در مراکز تصمیم گیری قرار می گیرند ممکن است نسبت به ریز مشکلات و چالش های مناطق مختلف در زمینه های گونا گون اطلاع کافی نداشته باشند؛ لذا مهم صندلی نیست بلکه مهم این است که با اجماع مشکلات شهر را منعکس کنیم و اگر این موضوع حاصل نشود قطعا ایرادی در کار وجود دارد.

فرماندار کارون گفت: از اعضای شورای دوم می خواهم همان گونه که به مردم تعهد دادند و در مراسم تحلیف بدان قسم یاد کردند، با همدلی، انسجام و اتحاد به بهترین نحو خدمات رسانی به مردم کوت عبدالله را انجام دهند و برای رضایت مردم که منجر به رضایت الهی می شود ذره ای از تلاش خود دست برندارند.

در ادامه این جلسه انتخاب هیات رییسه در دستور کار قرار گرفت که پس از رای گیری پرویز سامری به عنوان رییس شورا، حمید باوی بحره نایب رییس، زهرا حزباوی خزانه دار و حسین ناصری منشی شورا برگزیده شدند.


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا