ایران و جهان

کره شمالی: در حال بررسی حملات موشکی به مجاورت «جزیره گوآم» هستیم


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، ساعاتی پس از آنکه رئیس جمهوری آمریکا مقامات پیونگ یانگ را تهدید کرد که در صورت پافشاری بر تهدیدات خود علیه واشنگتن، با «آتش و خشم» بی سابقه ای مواجه خواهند شد؛ دولت کره شمالی اعلام کرد که در حال بررسی حملات موشکی به محلی در مجاورت جزیره گوام است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد که این کشور در حال بررسی موشکافانه طرحی برای پرتاب موشکهای میانبُرد تا دوربُرد به حوالی جزیره گوام در اقیانوس آرام است؛ جزیره ای که میزبان پایگاه هوایی «اندرسن» آمریکا و محل استقرار هواپیماهای بمب افکن و استراتژیک این کشور است.

این اطلاعیه دولت کره شمالی نشانه به اوج رسیدن تهدیدات لفظی میان مقامات دو کشور است.

شایان ذکر است که اظهارات تند و تهدیدآمیز رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به گزارشی مطرح شد که ادعا می کرد دولت کره شمالی موفق به ساخت یک کلاهک هسته ای کوچک و قابل نصب در داخل موشکهای خود شده است.

روزنامه واشنگتن پُست در گزارشی با استناد به اظهارات مقامات اطلاعاتی آمریکا مدعی شد که کره شمالی در حال توسعه تسلیحات هسته ای است که با سرعتی بالاتر از میزان پیش بینی شده قادر است خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

گفتنی است که لفاظی های تهدیدآمیز میان مقامات واشنگتن و پیونگ یانگ پس از دو آزمایش موشک بالستیک قاره پیما توسط کره شمالی در ماه ژوئیه شدت یافته است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا