اخبار خوزستاناخبار ویژه

پیش بینی رشد ۲۵درصدی زائران اربعین امسال/توجه ویژه دولت به پایانه های مرزی فعال در اربعین

به گزارش خوز۲۴ رضا نفیسی مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی در دومین جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت  ستاد اربعین حسینی در پایانه مسافری شلمچه ،اظهار کرد: انجام برخی اقدامات از جمله استقرار گیت های گذر و  احداث سرویس های بهداشتی  در حال انجام است و پیش بینی می شود در صورت موافقت طرف عراقی با موضوع مرز خسروی، امسال در حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر نیز از این مرز عازم عتبات  شوند.

وی با اشاره به اینکه مرز خسروری در حال آماده سازی برای اربعین است، ادامه داد: با توجه به با باقی ماندن مدت زمانی در حدود دو ماه تا آغاز موسوم اربعین اجرای کردن این امر تا اربعین امسال شدنی نیست اما در مدت زمانی پنج ماهه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قادر خواهد بود این اقدام را طبق طرح پیش بین شده به انجام برساند.

نفیسی با بیان اینکه امسال نیز  نباید شاهد نابسامانی های سال گذشته  در شلمچه باشیم، گفت: امسال باید از ۱۵مهر  با استقرار نیروی های پلیس و هشدار دادن، از پارک خوردو در محل هایی به جز پارکینگ های پیش بینی شده خودداری کرد.

 

وی به موضوع توسعه پایانه قدیم شلمچه برای گذر اتبااع خارجه نیز اشاره کرد و گفت: باید برای استفاده از پایانه قدیم طرح جامع نوشته شود  البته تصمیم گرفته شده اسن که  آن محل تغییر و درآن گیت ها موقت پیش بینی شود اما به دلیل نبود مدیریت واحد در پایانه ها این امر اجرایی نشد.

مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده در ادامه افزایش شمار زائران در اربعین به میزان ۲۵ درصد را پیش بینی کرد و از دو مرز شلمچه و چذابه به عنوان مرزهای مهم در این موسم یاد کرد.

در ادامه مسعود مصدقی مدیر کل حمل و نقل و پایانه های خوزستان با اشاره به اینکه تعامل بین دستگاهی خوبی بین مرزهای مشترک ایران و عراق وجود دارد، گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در مرزهای شلمچه و چذابه داشته است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ میلیارد تومان در این دو مرز سرمایه گذاری شده است، ادامه داد: سالن مسافربری که هم اکنون در آن قرار داریم یکی از بزرگترین سالن های مسافربری تمام پایانه های کشور است که بیانگر آن است که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در دولت تدبیر توجه ویژه ای به این مرزها داشته است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا