اخبار خوزستان

همایش تکریم امامزادگان هفت شهیدان مسجدسلیمان برگزار شد


به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سراسر کشور، پیش از ظهر پنجشنبه همایش تکریم امامزادگان هفت شهیدان مسجدسلیمان با حضور بعضی از مدیران و مسئولان شهرستان، اصحاب وقف، ائمه جماعت و هیئت امنای بقاع متبرکه و مساجد شهرستان، خدام افتخاری، تعدادی از خیرین نیکوکار شهرستان و با سخنرانی امام جمعه مسجدسلیمان برگزار شد.

اسدالله رشیدی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مسجدسلیمان در ابتدای این مراسم، ضمن تبریک روز پنجم ذی القعده که روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان نامگذاری شده است، اظهار کرد: با توسل به ائمه اطهار علیهم السلام و واسطه قرار دادن این بقاع متبرکه می توان به سر منزل مقصود و موفقیت در تمامی مراحل زندگی خود برسیم.

وی با بیان این مطلب که به فرموده مقام معظم رهبری «بقاع متبرکه باید به قطب های فرهنگی کشور تبدیل شوند» افزود: ما می توانیم با فرهنگ اسلامی غنی که داریم و پیروی از آموزه های دینی که در نهاد و سرشت همه ما وجود دارد به این مهم دست پیدا کنیم و در این میان استفاده از همه ظرفیت و توان جامعه خصوصا جوانان و کسانی که خود را وقف نظام و آرمانهای انقلاب کرده اند، این مهم امکان پذیرتر خواهد بود.

در ادامه مراسم حجت السلام و المسلمین محجد صادق امینی امام جمعه مسجد سلیمان به عنوان سخنران اصلی همایش، ضمن برشمردن ویژگی های ائمه معصومین علیهم السلام به وجود بقاع متبرکه و عظیم الشان در سلسه جبال زاگرس اشاره کرد و گفت: برای رهایی و آزاد شدن از تمامی بدبختی ها، فساد ها و تباهی ها توسل به ائمه معصوم (ع) و توجه شدید به این بقاع متبرکه مثمر ثمر است که قطعا با توجه به این بقاع متبرکه و شناخت واقعی این امام زادگان و درک حقیقی آنها از روی معرفت جلو خیلی از ظلم ها، فسادها و کج روی ها و کج فهمی ها گرفته خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که هر انسانی از روی فهم و شناخت قلبی و حقیقی در راه این ائمه و بقاع متبرکه قدم بگذارد، قطعا هیچ گاه طعم شکست را نخواهد چشید، افزود: وجود این امامزادگان برای منطقه برکت و نعمت و تنها راه سعادت جامعه است. اینکه در بیشتر زمینه ها عقب مانده ایم دوری از این امامزادگان و عدم توسل به این بقاع متبرکه بوده است که به لطف خداوند کم کم و با حضور کسانی که دلسوز نظام و انقلاب هستند، راه خود را پیدا کرده و به امید و فضل خداوند، منطقه در مسیر پیشرفت و موفقیت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این همایش از تعدادی از خادمین، ائمه جماعت، هیئت امنا و خدام افتخاری که اداره اوقاف و امور خیریه مسجد سلیمان را در انجام و اجرای برنامه ها مصوب یاری کرده بودند، تجلیل و قدردانی به عمل آمد.


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا