اخبار خوزستانتیتر دو

مشارکت زنان در تصمیم گیری های کلان جامعه شرط استیفای حقوق بانوان، انتصاب زنان در پست های مدیریتی استان

سیده فرانک موسوی در حاشیه نشست هماهنگی مشاوران فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی با موضوع برنامه های هفته دولت و دفاع مقدس در حوزه بانوان گفتگو با خبرنگار خوز۲۴ با اشاره به برنامه های حوزه زنان در هفته دولت، اظهار کرد: نشست سراسری مشاوران بانوان و امور خانواده فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی استان را  با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با سه دستور کار اصلاح الگوی مصرف انرژی داشتیم که نتیجه آن برگزاری کارگاه آموزشی مشاوران خانواده و امور بانوان در اول شهریور ماه امسال در اهواز است.


وی افزود:  سال گذشته هم ۲۰ همایش با موضوع اصلاح الگوی مصرف انرژی در خانوار در ۲۰ شهر استان توسط مشاوران بانوان و امور خانواده شهرستان برگزار شد و امسال هم برگزاری این همایش را به طور جدی دنبال می کنیم.
سرپرست بانوان و امور خانواده استانداری خوزستان تصریح کرد:دستور کار دوم ارایه گزارش کار و عملکرد حوزه بانوان استان در دولت تدبیر و امید بود که براساس مصوبه این نشست قرار شد تا غرفه بسیار فعالی را در هفته دولت داشته باشیم و عملکرد مشاوران بانوان و امور خانواده استان را در دولت تدبیر و امید به شکل مستند ارایه دهیم.
موسوی با بیان اینکه عملکرد اداره کل بانوان و امور خانواده استاندرای خوزستان در دولت تدبیر و امید در این نمایشگاه مطرح می شود، ادامه داد: خدمات مشاوره ای در این نمایشگاه در غرفه بهزیستی و آموزش و پرورش و خدمات مشاوره حقوقی به خانواده ها ارایه می شود.
وی بیان کرد:طرح خطرسنجی ویژه خانوارها را در نمایشگاه هفته دولت به عنوان یکی از برنامه های جنبی نمایشگاه خواهیم داشت و همایش نقش زنان در توسعه در نمایشگاه برگزار می شود.
سرپرست بانوان و امور خانواده استانداری خوزستان اضافه کرد: شخصیت های ملی فعال در حوزه زنان و امور خانواده در این همایش شرکت و در پانل تخصصی با موضوع زنان و مشکلات آنها و شاخص های ویژه زنان سخنرانی می کنند.
موسوی با بیان اینکه امیدواریم با برگزاری این برنامه ها بتوانیم در این زمینه گام های بلندی را برداریم، یادآور شد: معتقدیم که زنان بخش عظیمی از جامعه را با توانمندی های ویژه هستند که می توانند روی ۵۰ درصد دیگر جامعه به عنوان مادر و مدیر عاطفی تاثیرگذاری داشته باشند.
وی افزود: به همین نسبت سهم زنان در عرصه های فرهنگی اجتماعی سیاسی و اقتصادی باید دیده شود کما اینکه انتصاب زنان کارآمد از موضوعات مهمی بود که در این جلسه مطرح و پیشنهادهای خوبی از طرف جامعه بانوان به معاونت سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان داده شد تا از زنان توانمند و شایسته در مدیریت های استانی استفاده شودو در دستور کار استانداری قرار بگیرد.
سرپرست بانوان و امور خانواده استانداری خوزستان با اشاره به اینکه برای اینکه جامعه زنان به این نتیجه برسد که حقوق شان استیفاءو به آنها توجه شود، تأکید کرد: تا زمانی که زنان در تصمیم گیری ها تاثیرگذار نباشند حقوق آنها آنطوری که هست محقق نمی شود.
به گفته موسوی به خاطر فرصت کمی که تا هفته دولت داریم احتمالا فرصتی برای شناسایی و تجلیل از بانوان شاخص استان  وجود ندارد اما در هفته دفاع مقدس از زنان شاخص در عرصه ایثار و دفاع مقدس تجلیل می شود کما اینکه در سال ۹۵  در یک همایش استانی در دانشگاه چمران از زنان شاخص در دستگاه های اجرایی و فرهنگی و اقتصادی تجلیل کردیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا