اخبار خوزستان

فرهنگ کار خیر جمعی در دزفول نهادینه شده است

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی عصر امروز جمعه در حاشیه بازدید از مرکز خیریه تخصصی رادیوتراپی انکولوژی امام حسن مجتبی (ع) دزفول اظهار کرد: این مرکز نتیجه یک کار خیر جمعی و ارزشمند است که فارغ از هر قومیت و نژاد در حال انجام یک اقدام بزرگ انسانی است.

وی افزود: کلیه خدمات درمانی این مرکز از جمله ویزیت، شیمی‌درمانی و رادیوتراپی بیماران رایگان است ضمن اینکه غذا و اسکان بیماران نیز در این مرکز به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه پزشکان متخصص و فوق تخصص نیز در این مرکز فعالیت خود را به‌صورت رایگان انجام می‌دهند، گفت: به‌طورکلی این مرکز همان هدفی را در حوزه درمان در پیش‌گرفته که مورد نظر نظام و انقلاب است.

شریعتی بابیان اینکه نظیر چنین مرکزی در به ندرت در کشور دیده می‌شود، عنوان کرد: این مرکز می‌تواند به یک الگوی موفق در عرصه درمان و کار خیر در کشور تبدیل شود که با اهداف عالی خود در حال خدمت به بیماران است.

وی ادامه داد: به گفته مدیرعامل این مرکز، مقرر شده تا خدمات دیگری نظیر مرکزپیوند، بخش بستری، دستگاه‌های جدید رادیوتراپی، خوابگاه و سوئیت نیز به مرکز خیریه امام حسن مجتبی (ع) اضافه شود که قطعاً این امر استانداردهای منطقه را از نظر درمانی و سطح رفاه خانواده بیماران افزایش خواهد داد؛ ضمن اینکه ما نیز در استانداری برای تحقق اهداف این مرکز از هیچ تلاش و همکاری دریغ نخواهیم کرد.

نهادینه شدن فرهنگ کار خیر در دزفول

استاندار خوزستان ادامه داد: برای احداث مرکز تخصصی رادیوتراپی و آنکولوژی امام حسن مجتبی (ع) دزفول به‌عنوان یک مرکز خیریه برخی هزار تومان و عده‌ای ۱٫۵ میلیارد تومان اهدا کرده‌اند که نشان دهنده نهادینه شدن فرهنگ کار خیر در دزفول است.

شریعتی با بیان اینکه کار خیر در دزفول به یک ارزش و اقدام عمومی تبدیل شده که مردم آن در این زمینه از یکدیگر سبقت می‌گیرند، افزود: امیدوار هستیم این فرهنگ ارزشمند در تمام جامعه فراگیر شود تا شاهد بالا رفتن سطح توسعه و رفاه مردم نیازمند باشیم.

شریعتی با بیان اینکه مرکز تخصصی رادیوتراپی و آنکولوژی امام حسن مجتبی (ع) دزفول تنها متعلق به این شهرستان نیست، گفت: این مرکز خیریه به تمام بیماران استان و حتی بیماران استان لرستان و ایلام و بعضاً کشورهای همسایه خدمات رایگان ارائه می‌دهد؛ بنابراین باید آن را یک مرکز ملی و منطقه‌ای برشمرد که باعث رفاه خانواده‌های دارای بیماران صعب‌العلاج در این زمینه شده است.

وی در ادامه از تمامی عوامل تأسیس و مدیریت این مرکز از جمله انجمن حمایت از بیماران مبتلابه سرطان، محمدرضا چگنی مدیرعامل مرکز، فرماندار، نماینده، شهردار، شورای شهر و خیرین سلامت شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این بازدید فرماندار دزفول، مدیر مرکز امام حسن مجتبی (ع)، رئیس و قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی و چند تن از مسئولان محلی نیز حضور داشتند.

مرکز پرتودرمانی امام حسن مجتبی (ع) در دزفول به‌عنوان نوزدهمین مرکز آنکولوژی کشور یکی از مجهزترین مراکز رادیوتراپی در جنوب غرب کشور است که در زمینی به مساحت سه هزار و ۶۰۰ مترمربع و زیربنای سه هزار مترمربع با ۱۶۰ میلیارد ریال کمک افراد خیر و نوع‌دوست ساخته‌شده و مردادماه سال ۹۴ به بهره‌برداری رسید.

مرکز تخصصی رادیوتراپی و آنکولوژی امام حسن مجتبی (ع) دزفول به‌عنوان یک مرکز خیریه، دو هزار و ۴۰۰ بیمار سرطانی از شهرهای مختلف کشور و نیز برخی کشورهای همسایه را رایگان، زیر پوشش خدمات درمانی خود قرار داده است.


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا