تیتر یک

شرکت ساب خوزستان پیشرو امر گردشگری/بروکراسی اداری مانع جذب توریست در استان

به گزارش خوز۲۴ فرهاد دارابی مدیرعامل شرکت خدماتی، رفاهی و پشتیبانی ساب خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شده بود با اشاره به اینکه شرکت ساب خوزستان متولی گردشگری در خوزستان نیست، اظهار داشت: اما با نگاه وسیع مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان شرکت ساب در عرصه گردشگری نقش برجسته ای ایفا می کند.
وی ادامه داد: استان خوزستان دارای ظرفیت های بسیاری گسترده ای همچون نقاط مرتفع، جنگل های سرسبز، رودخانه و… است.
دارابی با انتقاد از وجود بروکراسی اداری در حوزه گردشگری یادآور شد: متأسفانه سخت گیری های نابجا سبب شده که استان خوزستان علی رغم ظرفیت های بی شمار، جایگاه شایسته ای در زمینه گردشگری نداشته باشد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه هتل های شهر اهواز فرسوده و قدیمی هستند، گفت: این درحالیست که شرکت ساب خوزستان به دنبال توسعه این امر است اما با ممانعت ها و سخت گیری های بسیاری مواجه است.
مدیرعامل شرکت خدماتی، رفاهی و پشتیبانی ساب خوزستان  با اشاره به اینکه سازمان گردشگری تمایلی به معرفی جزیره گردشگری کوشک به عنوان یک جاذبه گردشگری در سطح کشور ندارد، خاطر نشان کرد: این جزیره به دلیل طرفیت های بی شمار فرصتی برای استان خوزستان است.
وی با بیان اینکه مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان هزینه های بسیاری در راستای پابرجا ماندن بخش گردشگری می کند، یادآور شد: سؤال اساسی آنجاست که سازمان های متولی امر مشغول چه کاری هستند؟
دارابی با اشاره به اینکه شرکت ساب خصوصی با پشتوانه دولتی است، ادامه داد: متأسفانه در فضای حال حاضر بخش خصوصی تمایلی به سرمایه گذاری در استان ندارد.
وی با انتقاد از اینکه بروکراسی اداری سبب فرار نیروی انسانی و سرمایه گذارها شده است، توضیح داد: سد ساخته شده در اندیکا سبب ایجاد جاذبه های گردشگری و تغییر اکوسیستم منطقه شده  اما برخی افراد به دنبال حاشیه سازی برای موقعیت گردشگری آن هستند.
مدیرعامل شرکت ساب خوزستان با طرح این پیشنهاد که رسانه تخصصی گردشگری در استان ایجاد شود، ادامه داد: موتور حرکت اقتصادی در هر استان با بخش گردشگری فعال می شود.
وی در پایان از عدم تخصیص ستاره به هتل گیت بوستان انتقاد و تصریح کرد: این هتل با ۱۶۰ پرسنل، سابقه برگزاری همایش های کشوری و بین المللی و پشتوانه سازمان آب و برق استان موفق به کسب ستاره نشده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا