ایران و جهان

رشد تقاضا برای دریافت سامانه های پدافند موشکی در جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شرکت «لاکهید مارتین» (Lockheed Martin Corp) تأمین کننده شماره یک تسلیحات پنتاگون روز سه شنبه مدعی شد که مشتریان این شرکت برای دفاع از خود در برابر حملات موشکی احتمالی کره شمالی، بطور فزاینده ای متقاضی دریافت سامانه های پدافند موشکی شده اند.

شایان ذکر است که با افزایش آزمایش موشکهای دوربرد توسط کره شمالی طی ماههای اخیر، محبوبیت تسلیحات پدافند موشکی نیز رشد قابل ملاحظه ای یافته است.

افزون بر این، رئیس جمهور آمریکا نیز روز سه شنبه اعلام کرد که «کره شمالی بهتر است بیش از این آمریکا را تهدید نکند. [در غیر این صورت] آنها [پیونگ یانگ] با آتش و خشمی مواجه خواهند شد که تاکنون در جهان بی سابقه بوده است».

«تیم کاهیل» معاون بخش دفاع هوایی و موشکی شرکت لاکهید مارتین در گفتگو با رویترز گفت: «گفتگوها در خصوص [سامانه های] پدافند موشکی هم اکنون در سطح نخست وزیر و وزیر دفاع مطرح است».

کاهیل در ادامه افزود که برخی کشورهای جهان سامانه پدافند موشکی را در صدر فهرست قابلیتها و امکانات نظامی خود قرار داده اند. وی همچنین گفت که ظرف ۱۲ تا ۱۸ ماه گذشته به موازات رشد تهدیدات [موشکی] میزان تقاضا برای این سامانه های پدافند موشکی افزایش یافته است.  

گفتنی است که ارزش سهام شرکت لاکهید مارتین از زمان نخستین آزمایش موشک دوربرد کره شمالی در روز چهارم ژوئیه حدود ۸ درصد رشد داشته است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا