اخبار خوزستان

آسفالت ۹۰ درصد از خیابان‌های شمس‌آباد دزفول


به گزارش خبرنگار مهر، علی آیینه افروز عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شهرداری شمس‌آباد دزفول پس از ادغام چهار روستای قلعه سید، توحید، خلطه و شمس‌آباد در شهریورماه سال ۹۰ فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به مشکلات اعتباری که گریبان گیر بسیاری از شهرداری‌های کشور است، افزود: با این وجود شهرداری شمس‌آباد توانسته از آغاز فعالیت خود تاکنون اقدامات بسیار مؤثری را انجام دهد.

شهردار شمس‌آباد دزفول از اجرای ۱۱۰ هزار مترمربع آسفالت در خیابان‌ها و معابر شمس‌آباد و ۷۸ هزار متر زیرسازی در ۶ سال اخیر خبر داد و گفت: در زمان آغاز به کار شهرداری ۹۰ درصد از خیابان‌های شمس‌آباد فاقد آسفالت بود درحالی‌که اکنون خوشبختانه ۹۰ درصد خیابان‌ها و معابر این شهر از آسفالت برخوردار شده‌اند.

آیینه افروز، وضعیت نامناسب زهکش شمس‌آباد را یکی از مشکلات اساسی این شهر برشمرد و تصریح کرد: با اعتبار بالغ‌بر ۱.۵ میلیارد تومان سه کیلومتر از این زهکش را با ایجاد فضای سبز پوشش دادیم.

اجرای طرح لوله‌گذاری

وی با اشاره به اجرای ۱۰ هزار مترمربع جوی و لوله‌گذاری با اعتبار بالغ‌بر ۱.۵ میلیارد تومان گفت: دوربرگردان شمس‌آباد یکی از مشکلات اساسی این شهر در حوزه راه بود که خوشبختانه پس از سه سال پیگیری این مشکل در حال برطرف شدن است به‌گونه‌ای که پس از رفع موانع دوربرگردان، تابلو و سرعت‌گیر این طرح توسط شهرداری انجام شده و تأسیسات برقی نیز تا حد زیادی انجام شده است.

وی همچنین عنوان کرد: در گذشته در طول هفته سه تا چهار بار زباله‌های این منطقه جمع‌آوری می‌شدند اما از زمان تأسیس شهرداری عملیات جمع‌آوری زباله‌ها به‌صورت مکانیزه و روزانه انجام می‌شود.

تصویب طرح جامع شهری شمس‌آباد

شهردار شمس‌آباد دزفول در ادامه از تصویب طرح جامع شمس‌آباد در استان خبر داد و گفت: در این راستا جلسات متعددی در کارگروه‌های مختلف استان با حضور دستگاه‌های زیربط برگزار کردیم که در آخرین جلسه که پنج ماه پیش برگزار شد این طرح مصوب و به شورای عالی شهرسازی ارسال شد که قطعاً پس از تصویب توسط این شورا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

آیینه افروز ادامه داد: تمامی نیازهای اساسی شهر، احداث مراکز فرهنگی، ورزشی، رفاهی، اداری و تعریض خیابان‌ها با حفظ بافت و کاربری باغات توسط مشاورین در این طرح دیده شده است که در صورت اجرا شاهد تحول بزرگی در این منطقه خواهیم بود.

احداث ۲ کتابخانه

وی در ادامه نصب ۱۰ پایه نوری با اعتبار بالغ بر ۶۰ میلیون تومان، ایجاد روشنایی جاده با ۱۵۰ میلیون تومان، ساماندهی آب‌های سطحی، احداث پارک‌های محله‌ای و احداث زمین چمن با اعتبار ۱۳۰ میلیون تومان و مشارکت خیرین را از دیگر اقدامات این شهرداری برشمرد و گفت: زیرگذر شمس‌آباد که به دلیل قدیمی بودن و جولان افراد معتاد و ولگرد در آن یکی از دغدغه‌های اساسی ساکنان این منطقه بود ساماندهی شده و اکنون خودروها نیز از آن عبور می‌کنند.

آیینه افروز اظهار کرد: در سال ۹۰-۹۱ موفق به احداث دو کتابخانه با ساماندهی و تجهیز ساختمانی از شهرداری شدیم که در حال حاضر به اذعان مسئولان بزرگ‌ترین عضویت‌ها در دو کتابخانه شمس‌آباد انجام شده است.

ساماندهی نام‌گذاری خیابان‌ها

شهردار شمس‌آباد دزفول همچنین از افتتاح بوستان یک هکتاری و مجهز این شهر با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد و افزود: با توجه به اینکه شمس‌آباد در ابتدا چهار روستا بود و اسامی خیابان‌ها نیز مشابه بودند توانستیم در چند سال اخیر با اعتبار بالغ‌بر ۴۰ میلیون تومان نام‌گذاری تمام خیابان‌ها و پلاک‌های این منطقه را ساماندهی کنیم.

آیینه افروز همچنین به مساعدت‌های این شهرداری در زمینه تأمین تجهیزات و رفع نیازهای مدارس شمس‌آباد اشاره کرد و گفت: در بحث تأمین مکان‌های بهداشت و درمان نیز این شهرداری اقدامات متعددی انجام داده که در تازه‌ترین اقدام مقرر شده تا با همکاری مجمع خیرین کلنگ دو پایگاه سلامت در این منطقه به زمین زده شود.

وی با اشاره به لایروبی سه کیلومتر کانال گفت: سازمان آبفا قول مساعدت برای احداث چاه و ایجاد خط انتقال آب به ما داده تا مشکل افت فشار آب شربی شهروندان شمس‌آباد نیز رفع شود.

آیینه افروز همچنین از احداث ساختمان شورای حل اختلاف شمس‌آباد با همکاری خیرین خبر داد و گفت: شمس‌آباد اداره گاز، مرکز بهداشت و پاسگاه پلیس مستقل دارد ضمن اینکه تلاش ما این است که با هماهنگی سازمان‌ها و دستگاه‌ها از جمله سازمان آب و برق زیرمجموعه‌های آن‌ها را در شمس‌آباد به‌صورت مستقل ایجاد کنیم.

نبود شکل ظاهر شهری

وی در ادامه نداشتن شکل ظاهر شهری را از مهم‌ترین مشکلات شمس‌آباد برشمرد و افزود: چرا که بافت شمس‌آباد روستایی بوده و بسیاری از کوچه‌ها و خیابان‌ها که در زمان جنگ گسترش یافته‌اند با عرض کم ساخته شده‌اند ضمن اینکه ساختمان‌های قدیمی متعددی نیز در این منطقه وجود دارد، قطعاً با اجرای طرح جامع شهری شمس‌آباد تمام این مشکلات برطرف خواهند شد.

شهردار شمس‌آباد دزفول همچنین ادامه داد: شمس‌آباد تا شهر دزفول تنها پنج کیلومتر فاصله دارد و این فاصله اندک باعث شده عمده خدمات به دیگر شهرهای اقماری که فاصله بیشتری با دزفول دارند برده شود که همین امر باعث ضعف در برخی خدمات‌رسانی‌ها شده هرچند این فاصله کم مزایای زیادی نیز برای شمس‌آباد داشته که فرهنگ شهرنشینی و سطح علمی بالا در میان ساکنان این منطقه از جمله مزایای مذکور است.

به گزارش خبرنگار مهر، فاصله شهر شمس‌آباد با دزفول ۵ کیلومتر است. براساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت این شهر بالغ‌بر ۱۲ هزار نفر تخمین زده شد.


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا