زیبا راکی در گفتگو با خبرنگار خوز ۲۴ درپاسخ به این پرسش که برنامه های تبلیغی تا چه اندازه توانسته در معرفی جاذبه های گردشگری درون و برون استانی موفق باشد، اظهار کرد: در طول سالهای اخیر خوزستان در چندین نمایشگاه گردشگری بین المللی در تهران که بزرگترین رویداد گردشگری سالانه ایران است و با حضور بیش از ۷۰ شرکت خارجی و چهارصد شرکت داخلی برگزار می شود، حضور داشته و یا برنامه شبهای فرهنگی خوزستان در برج میلاد ، که هرکدام به سهم خود در معرفی خوزستان تاثیر بسزایی داشته است.
وی یادآور شد: اینگونه تبلیغات مقطعی دو ، سه روزه برای خوزستان با قدمتی چند هزارساله و سرشار از جاذبه های گردشگری و بناهای تاریخی به تنهایی کافی نیست.
مدیر انجمن سفیران گردشگری خوزستان گفت: به ویژه حضور در نمایشگاههای بین المللی می بایست با تشکیل کارگروه اعزامی تبلیغات گردشگری متشکل از بخش های متولی تاسیسات گردشگری و اصحاب رسانه باشد.
راکی افزود: تاسیس دفاتر دائمی و یا نصب تابلوهای معرفی ظرفیت های گردشگری خوزستان در خارج از استان(فرودگاهها، پایانه های مسافربری و اماکن پر تردد گردشگران در سایر استانها ) تاثیر گذار است.
وی تصریح کرد: این تبلیغات باید مداوم، پیوسته با شناسایی بازار هدف و برنامه ریزی صحیح صورت پذیرد.
مدیر انجمن سفیران گردشگری خوزستان ادامه داد : برای معرفی جاذبه های گردشگری طبیعی و همچنین تفریح گاه های خصوصی ،ایجاد امکانات رفاهی و گردشگری که اخیرا در چند شهرِ استان تاسیس شده، دعوت به بازدید از اصحاب رسانه میتواند بیشترین تاثیر را داشته باشد.
راکی گفت: اگر بخش خصوصی خود به تبلیغ بپردازد برای مخاطب این گمان حاصل میشود که تبلیغات صرفا به منظور بهره وری اقتصادی صورت گرفته و ممکن است کیفیت آنچه تبلیغ میشود با واقعیت مغایرت داشته باشد.
وی اضافه کرد: وقتی امکانات گردشگری از زاویه دید عکاسان و خبرنگاران و اظهار نظر و گزارش آنان باشد ، چون بر اساس مشاهدات عینی خود قلم می زنند و گزارش تهیه می کنند، این رصد بیشتر به باور علاقمندان و گردشگران مخاطب معرفی مقاصد سفر می نشیند.
مدیر انجمن سفیران گردشگری خوزستان گفت: باید شرایطی فراهم شود که بازدید اهالی رسانه با برنامه ریزی مشخص و مداوم در معرفی آثار تاریخی ،فرهنگی و جاذبه های گردشگری استان فراهم شود.
راکی درپایان به اداره کل میراث فرهنگی خوزستان پیشنهاد داد وقت آن رسیده که خوزستان میزبان یک رویداد ملی در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی باشد، بلکه با دعوت از حضور موسسات گردشگری ، هتلداران و انجمن های فعال این سه حوزه کشور به بازدید و شرکت در جشنواره و نمایشگاههای ملی خوزستان ، زمینه معرفی هرچه بیشتر آثار تاریخی ملی و جهانی ، جاذبه های گردشگری ، تبلیغات و سرمایه گذاری گردشگری در استان را فراهم نماید .