معاون مرکز ارتباطات مردمی (سامد) بازرسی استانداری خوزستان: هدف سامانه سامد کاهش مراجعات حضوری مردم است
به گزارش خوز ۲۴ حمید لویمی با بیان اینکه هدف سامد پایین آمدن حضور مردم است اظهارکرد:تعداد مراجعات حضوری به سامد از ۵۰۰ مورد به ۴۵۸ مورد کاهش پیدا کرده است.
وی افزود:تعداد مکاتبات پستی و مکاتباتی که از طریق استاندار به سامد ارجاع شده است از ۶ مورد به ۵۲۲ مورد افزایش داشته است همچنین ۱۶۷ درخواست طی مراسماتی که استاندار و معاونان استاندار حضور پیدا کرده به سامد ارجاعه داده شده است.
لویمی بیان کرد: به طور کلی یک هزار و ۶۰۶ درخواست در بهار ۹۶ و ۲ هزار و ۱۳۱ درخواست نیز تابستان ۹۶ ثبت شده که نسبت به زمان مشابه ۲۵ درصد افزایش داشته است.
معاون مرکز ارتباطات مردمی (سامد) بازرسی استانداری خوزستان گفت: بیشترین درخواست های مردمی مربوط به درخواست های بانکی است که ۴۸۹ مورد بوده و شامل درخواست وام با سود کم، وام قرض الحسنه و … است این مورد ۲۳ درصد فراوانی را تشکیل می دهد.
لویمی درخواست اشتغال را دومین درخواست متقاضیان اعلام کرد و گفت: ۳۶۷ درخواست اشتغال تاکنون داشته ایم که ۱۷ درصد فراوانی درخواست ها مربوط به حوزه اشتغال است همچنین درخواست کمک مالی با ۲۷۱ مورد و درخواست ها درحوزه درمان و بهداشت با ۱۲۱ مورد به ترتیب سومین و چهارمین مورد از بیشترین درخواست های شهروندان است.
وی تصریح کرد: ۷۸مورد درخواست تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار گرفتن که در در رده پنجم فراوانی درخواست ها قرار دارند و بخشودگی جریمه وام با ۵۰ مورد درخواست بخشودگی ششمین درخواست مردم از سامد است.
معاون مرکز ارتباطات مردمی (سامد) بازرسی استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: ۶۵درخواست احداث و ترمیم راه روستایی و امکانت روستایی، ۴۳۲ مورد درخواست تبدیل وضعیت شغلی، ۴۰ درخواشت بازگشت به کار و ۲۸ درخواست انتقال محل خدمت از دیگر درخواست های مردمی در تماس با سامد بوده است.
همچنین برقراری مستمری، تاخیر در پرداخت حقوق و مزایا، آبرسانی و آب آشامیدنی، رسیدگی به فاضلاب شهری، به طور کلی یک درصد کل درخواست ها را تشکیل می دهند.
لویمی یادآورشد:دستگاهایی که دارای بالاترین پاسخ داده شده به درخواست ها هستند شامل اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با پاسخ به ۲۵۷ مورد از ۲۶۰ مورد درخواست در صدر پاسخ دهندگان به درخواستها قرار دارد.
وی ادامه داد: به ترتیب اداره کل بهزیستی خوزستان، مدیریت شعب بانک ملت خوزستان، دانشگاه علوم پزشکی،بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیریت شعب بانک صادرات، شرکت توزیع نیروی برق اهواز و استان، شرکت مخابرات خوزستان و اداره کل شهر سازی از دیگر دستگاه هایی هستند که پاسخگوی درخواست های مردمی بوده اند.