ایران و جهان

بایسته های تحقق نشر حرفه ای و مخاطب محور!

محمد علی آقا میرزایی که به تازگی از وی کتاب «مهمان دجله» در مجموعه قصه فرماندهان ( زندگی شهید کاظم نجفی رستگار)منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته در گفت وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس از زوایا و روایت های مختلفی قابل پرداختن است افزود: در برخی از کشورهایی که جنگ های بزرگ را از سر گذرانده اند به دلیل اهمیت و جایگاه آن در سرنوشت سیاسی واجتماعی کشورشان تاریخ مدونی برای آن تنظیم وتدوین کرده ودارای کرسی تدریس است، لذا نباید با موضوع دفاع مقدس سطحی برخورد کرد و نویسندگان حرفه ای و توانمند باید وارد عرصه ادبیات دفاع مقدس شوند.

نویسنده کتاب «نقاب شیشه ای» با تاکید بر ضرورت جذب مخاطب با اتخاذ رویکردهای نوین تصریح کرد: برای تولید آثار فاخر وجذاب باید زحمت کشید و مقدمه این امر هم جدی گرفتن پژوهش وتشکیل اتاق فکر و تصمیم گیری جامع در نهادهای متولی وتامین منابع تحقیق برای نویسندگان است.

آقا میرزایی که بیش از ۲۰ اثر در حوزه ادبیات دفاع مقدس و سیره شهدا منتشر کرده با اشاره به نقش نهادها و دستگاههای مسئول در این زمینه افزود : اتخاذ تصمیمات جامع و همه سونگر، تهیه منابع و مستندات ،تدوین سوژه ها و مباحث غفلت شده و تحقیق و پژوهش و تدوین مولفه های موفقیت درجنگ را ازجمله موضوعات لازم برای رشد وارتقاء ادبیات ونشر دفاع دانست.

مولف کتاب «لطیف عشق»که به زندگی شهید لطیف رنجبری می پردازد با اشاره به ضرورت ها واقتضائات نشر حرفه ای خاطر نشان کرد:برخی ناشران ازجمله انتشارات فاتحان در طراحی روی جلد و متن آثار منتشره سلیقه و هنر به خرج داده اند و توانسته اند مخاطب را در برابر خود متوقف کنند ،این اقدام ارزشمند است و گامی برای تحقق نشر حرفه ای و مخاطب محور است.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا