ایران و جهان

خبری از وام ۳۰۰ میلیونی کسبه پلاسکو و تخفیف ۹ درصدی سود بانکی آن نشد

مجتبی درودیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس با بیان اینکه کسبه پلاسکو هنوز موفق به اخذ وام نشده‌اند گفت: در مورخ ۹۵٫۱۱٫۹ در کارگروه دولت مصوب شد تا به کسبه پلاسکو تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان وام پرداخت شود. 

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان افزود: در آن جلسه بانک‌های تجارت و پارسیان به عنوان بانک‌های عامل تعیین شدند و مصوب شد تا وام با سود ۱۸ درصد به این افراد پرداخت شود. 

وی بیان داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی که کسبه پلاسکو پس از تخریب ساختمان و آتش‌سوزی با آن مواجه شدند در کارگروه دولت که در ماه‌های پایانی سال ۹۵ برگزار شد مصوب شد ۹ درصد از سود وام را سازمان برنامه و بودجه ۹ درصد بقیه را خود کسبه پرداخت کنند. 

درودیان با بیان اینکه اما متاسفانه هنوز کسبه پلاسکو برای دریافت وام مذکور در ابهام بسر می‌برند، گفت: در جلسه‌ امروز اتاق اصناف ایران پس از قرائت گزارش هیئت دولت بیان شد که در هیچ جای مصوبه قید نشده که ۵۰ درصد سود تسهیلات بر عهده سازمان برنامه و بودجه است بلکه این ۵۰ درصد استمهالی است که برای کسبه در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: این بلاتکلیفی در حالی است که قرار بود ظرف ۳ هفته وام مذکور به کسبه پلاسکو پرداخت شود.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان گفت: قطعا با سود ۱۸ درصد کسبه پلاسکو قادر به اخذ وام مذکور نیستند چرا که این افراد تولید کننده واقعی هستند و پرداخت چنین سودی هم برای آنها ممکن نیست.

انتهای پیام/م


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا