ایران و جهان

دهه فجر فرصتی مناسب برای اجرای برنامه‌های قرآنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام مهدی جلمبادانی ظهر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های قرآنی دهه فجر شهرستان مهدیشهر که با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی، معاون پرورشی اداره آموزش‌وپرورش، نماینده سپاه و مسئول دارالقرآن مهدی‌شهر برگزار شد، اظهار کرد: انس با قرآن باعث می‌شود دل‌های ما مأمن و پناهگاه فرشتگان و نور خدا خواهد شد و شیطان در قلبی که در آن نور خدا رسوخ و نفوذ کرده باشد جایی ندارد و از آن دل‌ و جان رانده خواهد شد.
وی افزود: یکی از اقدامات مهمی که دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه می‌توانند انجام دهند، برنامه‌ریزی جهت برگزاری مجالس و محافل قرآنی است تا برکات این مجالس در جامعه ساری و جاری گردد.
رئیس دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه مهدیشهر تصریح کرد: ایام‌الله دهه فجر فرصت مناسبی جهت اجرای برنامه‌های قرآنی است و باید از این فرصت نهایت بهره‌برداری صورت گیرد.
وی گفت: یکی از رسالت‌های ما در اوقاف و امور خیریه اجرای مسابقات قران و برگزاری دوره‌های و کلاسهای حفظ قران و قرائت و تفسیر قران است و ازاین‌رو آمادگی داریم در تعامل با سایر مجموعه‌های فرهنگی شهرستان برنامه‌هایی در مناسبت‌های مختلف برگزار کنیم.
جلمبادانی عنوان کرد: برپایی این محافل قرآنی باعث نزدیکی بیش‌ازپیش جوانان، نوجوانان و مردم شهرستان با قران کریم می‌شود.
وی در پایان با اشاره به احادیث فراوانی که در خصوص اهمیت مأنوس شدن با قرآن وجود دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به این احادیث بسیاری که درباره اهمیت قران وجود دارد، وظیفه ما به‌عنوان متولی توسعه و ترویج فرهنگ قرانی در جامعه، بسیار خطیر و مهم است.
لازم به ذکر است در این جلسه مقرر شد ۲ محفل انس با قران در مسجد ابوالفضل شهرک شهدا و همچنین یک محفل قرانی برای دانش آموزان در مدرسه کاشانی مهدیشهر برگزار شود.
انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا