ایران و جهان

فارس من| نبود اعتبار مانع تکمیل دبستان کربلایی کاظم ساروقی شهر ساروق

نجمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراکف با اشاره به ثبت سوژه مردمی «چرا ساختمان دبستان کربلایی کاظم ساروقی شهر ساروق برای مهر آماده نشد؟» در سامانه فارس من اظهار کرد: دبستان کربلایی کاظم ساروقی در سال ۱۳۷۲ با نقشه مدرسه عشایری و روستایی ساخته شده، برهمین اساس دارای ۵ کلاس کوچک و یک دفتر است.

وی افزود: هم‌اکنون ۱۱۵ دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی در این مدرسه تحصیل می‌کنند که به سبب کمبود فضای آموزشی، کلاس‌های درس به‌صورت مختلط و با ۱۸ تا ۲۰ دانش‌آموز در هر کلاس برگزار می‌شود.
نایب رئیس شورای شهر ساروق تصریح کرد: دوره پیش دبستانی نیز به ناچار در شیفت عصر در این مدرسه برگزار می‌شود، این موضوع سبب نارضایتی والدین و مردم این شهر است.
نجمی بیان کرد: باتوجه به مشکلات این مدرسه پیگیر توسعه این مدرسه بودیم، نوسازی مدارس استان با کمک ۱۵۰ میلیون تومانی بانک ملی از سال ۱۳۹۷ ساخت ۴ کلاس درس در این مدرسه را آغاز کرد.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه ساخت این پروژه با کندی پیش رفته و هم‌اکنون ساخت این ۴ کلاس درس در مرحله توکاری بوده و دارای پیشرفت ۵۰ تا ۶۰ درصدی است.
نائب رئیس شورای شهر ساروق ادامه داد: طی صحبت‌های انجام شده در خصوص طولانی شدن روند ساخت و کند پیش رفتن آن، پیمانکار نبود اعتبار و بودجه را مطرح کرده است، همچنین اعتبار تخصیص داده شده به پیمانکار این پروژه به صورت اوراق ۱٫۵ تا ۲ ساله است.
نجمی افزود: متاسفانه وضعیت مدرسه ابتدایی شهر ساروق خوب نیست و نیاز است هرچه سریع‌تر ساخت این ۴ کلاس درس به اتمام برسد.
انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

news news news news news news news news news news news news news news news news news news news
دکمه بازگشت به بالا