ایران و جهان

اخراج دانشجویان پزشکی انتقالی از خارج که تخلف آنها محرز شد


کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای تمامی متخلفان پرونده قضایی تشکیل شده است و از میان آنها برای افرادی که در حال انجام فرآیند انتقال بودند و تخلف آنها محرز شد پرونده انتقال آنها متوقف شد.

وی افزود: همچنین از میان افرادی که تخلف آنها به اثبات رسید تعدادی دانشجو بودند که برای آنها توقف تحصیل صادر شد و از دانشگاه اخراج شدند.

جهانپور در مورد ادامه تحصیل این افراد یادآور شد: ادامه تحصیل این افراد به احکام دادگاه و حکم قضایی پس از رسیدگی به پرونده بستگی دارد و منوط به این است که مقام قضایی میزان حکم آنها را مشخص کند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره تبلیغاتی که در فضای مجازی در مورد فروش صندلی در دانشگاه های علوم پزشکی وجود دارد گفت: این موضوع رخ نمی دهد و نمی تواند وجود داشته باشد.

وی گفت: پذیرش دانشجو در رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی و گروه علوم پزشکی از طریق کنکور صورت می گیرد و پذیرفته شده از سوی سازمان سنجش به دانشگاه ها با کد انفورماتیک سنجش معرفی می شود و هیچ گونه موردی از پذیرش مستقیم رشته های علوم پزشکی وجود ندارد و نمی تواند وجود داشته باشد.

جهانپور تاکید کرد: ما در حوزه سنجش دانشجو پس از دیپلم و قبل از ورود دانشجو به دانشگاه هیچ اختیار و هیچ ورودی نداریم و همه دانشجویانی که در مقاطع مختلف پذیرفته می شوند با اعلام سازمان سنجش صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هر فردی به هر دانشگاهی به هر طریقی غیر از سازمان سنجش ورود پیدا کند عملا فارغ التحصیل نخواهد شد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا