ایران و جهان

شمیم عطر رضوی در روستاهای حاجی آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از حاجی آباد، کاروان زیرسایه خورشید استان هرمزگان، متشکل از خادمین حرم مطهر رضوی و پرچم متبرک صحن و سرای حضرت رضا علیه السلام که صبح امروز وارد شهرستان حاجی آباد شدند از عصر امروز همزمان با اولین روز دهه کرامت و ولادت  باسعادت حضرت معصومه (س) برنامه حضور در روستاها تحت عنوان” کاروان عشق” را آغاز کردند.

کاروان زیر سایه خورشید در اولین برنامه خود در بخش فارغان شهرستان حاجی آباد مورد استقبال اهالی روستای سیروئیه قرار گرفت.

در این استقبال پر شور مردمی مراسم پرچم گردانی با حال و هوای خاصی برگزار شد و با مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) حال و هوای حرم مطهر رضوی تداعی شد.

حجت الاسلام و المسلمین شوکتیان روحانی کاروان زیرسایه خورشید استان هرمزگان در جمع اهالی روستای سیروئیه گفت: علی بن موسی الرضا علیه السلام شخصیتی است که بین ائمه معروف است به رافت و رحمت و انسان اگر کوچکترین حرکتی برای او انجام دهد مورد توجه ویژه امام رضا علیه السلام قرار می‌گیرد هر چند که آن کار را نادانسته و بدون توجه انجام دهد.

وی بیان کرد: این پرچم حضورش در اینجا بخاطر این است که اتصال معنوی پیدا کنید با علی بن موسی الرضا علیه السلام و باید بدانیم که ائمه مولایی کردن را بلدند و این مائیم که باید عهد و پیمان ببندیم که شیعه ی خوبی برای آن‌ها باشیم.

کاروان زیر سایه خورشید در دومین برنامه ی خود با حضور در مسجد مهدی صاحب الزمان(عج) روستای جائین مورد استقبال مردمی قرار گرفتند.

حجت الاسلام و المسلمین شوکتیان در این مراسم بیان کرد: عبادت کثرت نماز و روزه نیست بلکه کثرت تفکر در امور است؛ انسان باید در اعمالش تعقل و تفکر کند.

وی با بیان اینکه یکی از شخصیت‌هایی که خیلی مورد لعن شیعیان است؛شمر می باشد ابراز داشت: شمر بن ذی الجوشن جانباز جنگ صفین است و نزدیک بود به درجه شهادت نائل شود اما شمر چون تفکر نداشت به سقوط رسید.

حجت‌الاسلام شوکتیان تصریح کرد: بیایید با امام رضا علیه السلام عهد ببندیم که هر کاری که می‌خواهیم  انجام  دهیم قبلش تفکر کنیم.

مقصد بعدی کاروان خدام حرم مطهر رضوی مسجد ابالفضل علیه السلام روستای شمیل بالا بود که در این روستا هم کاروان با استقبال پرشور مردم روبرو شد.

 حجت الاسلام و المسلمین شوکتیان در جمع اهالی روستای شمیل بالا بیان کرد: امام رضا علیه السلام فرمودند: سکوت یکی از درب‌های حکمت است و کسانی که این سکوت را در جای خودش به کار ببرند باعث ایجاد محبت می شود ؛ خداوند زبان را  نداده است که انسان با آن به معصیت بپردازد بلکه آن را به انسان‌ها داده است که ذکر خداوند را بگویند.

وی با بیان روایتی از مرحوم کلینی در مورد حضرت آدم تصریح کرد: حضرت آدم علیه السلام به فرزندانش گفت زمانی که مرا از بهشت بیرون می‌کردند گفتند ای آدم ، «آدم باش» اگر حواست به زبانت باشد دوباره بهشتی می‌شوی؛ لذا باید حواسمان به زبانمان باشد که از طریق آن گزندی به دیگران نرسد.

آخرین مقصد کاروان عشق روستای آشکارا در بخش فارغان شهرستان حاجی آباد بود  

حجت الاسلام و المسلمین شوکتیان در مراسم استقبال اهالی روستای آشکارا گفت: هم سو بودن با علی بن موسی الرضا علیه السلام بسیار مهم است و همه باید زندگی خود را هم سو با امام رضا علیه السلام بچینند.

وی تاکید کرد : از همین الان عهد و پیمان ببندید که هر کار می کنید موجب آبروی امام رضا علیه السلام باشد.

گفتنی است در این مراسم به مناسبت ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر هدایایی به دختران زیر ۱۰ سال اهدا شد.

انتهای پیام/۸۸۰۳۷/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا