ایران و جهان

یادواره شهدای مدافع حرم خراسان رضوی برگزار می‌شود/ تغییر مکان برگزاری نماز جمعه کاشمر

به گزارش خبرگزاری فارس از خراسان رضوی، برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم خراسان رضوی که تاریخ شهادت آنان در اردیبهشت‌ماه بوده است، اقامه نماز جمعه کاشمر در ماه رمضان در آستان امامزاده سید حمزه(ع)، رونمایی از کتاب ابتدای خیابان گیسو و مترسک مهربون در مشهد و عقب‌ماندگی قوچان در دریافت خودروی سِت نجات هلال‌احمر ازجمله اخباری است که دربسته خبری امشب مشهد و شهرستان‌های خراسان رضوی منتشرشده است.

یادواره شهدای اردیبهشت‌ماه مدافع حرم خراسان رضوی برگزار می‌شود

معاونت فرهنگی هیئت مدافعان حرم خراسان رضوی از برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم این استان که در اردیبهشت‌ماه به مقام شهادت نائل آمدند، خبر داد و گفت: خراسان رضوی درراه دفاع از حریم اهل‌البیت شهدای زیادی را تقدیم کرده است، بنابراین در اردیبهشت‌ماه سال جاری یادواره شهیدان مصطفی عارفی، حسن قاسمی دانا و مجتبی رخشانی را برگزار خواهیم کرد.

حسین ابراهیم‌بای اظهار کرد: از آنجائی که جنگ هشت‌ساله برای ما از تقدس خاصی برخوردار است و از این منظر که در آن دوران شاهد ایثار ، شجاعت و ازخودگذشتگی رزمندگان بودیم، همان ادبیات برای رزمندگان و شهدای مدافع حرم که مظلومانه و با رشادت و شهامت به شهادت رسیدند برایمان متصور است .

وی برگزاری این یادواره را در راستای تحقق و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی در جامعه دانست و ابراز کرد: فرهنگ ایثار جزء فرهنگ لاینفک جامعه است، بنابراین با توجه به اینکه اوج عشق، وفاداری و ایثار با تأسی به قمر منیر بنی‌هاشم در شهدای مدافع حرم دیده می‌شود، باید تلاش کنیم این مفاهیم ارزشی را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

معاونت فرهنگی هیئت مدافعان حرم خراسان رضوی با تأکید بر اینکه این هیئت منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی ) ونیز بزرگداشت مقام و منزلت شهدا را سرلوحه فعالیت خود قرار داده و مصمم به زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهداست، افزود: قطعاً برگزاری محافل شهدا با حضور صاحب‌نظران و استفاده از سخنان ارزشمند آن‌ها در جلسات هیئت قطعاً در توسعه و تعمیق فرهنگ شهادت مؤثر و کارساز خواهد بود.

ابراهیم‌بای یادآور شد: یادواره شهدای اردیبهشت‌ماه مدافع حرم خراسان رضوی با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان، مسؤولان و اقشار مختلف مردم ساعت ۱۹ روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود.

نماز جمعه کاشمر در ماه رمضان در آستان امامزاده سید حمزه(ع) اقامه می‌شود

با تصمیم ستاد نماز جمعه کاشمر برای چهارمین سال متوالی، نماز جمعه کاشمر در ماه مبارک رمضان در آستان مقدس امامزاده سید حمزه(ع) اقامه می‌شود.

امام‌جمعه موقت کاشمر در جلسه هماهنگی ستاد نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه نماز جمعه قبل از انقلاب تنها در برخی از شهرهای کشور اقامه می‌شد، اظهار کرد: احیای نماز جمعه و تبدیل‌شدن آن به یک مرکز بزرگ فرهنگ‌سازی بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران انجام شد.

حجت‌الاسلام علی احدی بابیان اینکه درگذر زمان باید سیر تکاملی این میعادگاه طی شود، افزود: در سنگر نماز جمعه نیروهای انقلاب و اقشار مختلف مردم حضور پیدا می‌کنند و از ظرفیت بالای آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه نماز جمعه می‌تواند محور وحدت و علم افزایی به معنای واقعی باشد، بیان کرد: نشاط سیاسی یک امتیاز است و با توجه به اینکه در آخرین ماه امسال شاهد برگزاری انتخابات هستیم نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم، بلکه باید از این فضا برای شورونشاط سیاسی استفاده کرد.

امام‌جمعه موقت کاشمر بابیان اینکه نهاد نماز جمعه و حوزه‌های علمیه بر اساس رهنمودهای رهبری و مسؤولان عالی‌رتبه از ورود برای تبلیغ به نفع یک شخص خاص باید پرهیز کنند، یادآور شد: اینکه حوزه علمیه علم و پرچمی یک فرد خاص باشد، به مصلحت نیست، بلکه وظیفه و تکلیف ما در این جایگاه تشویق مردم به حضور حداکثری و انتخاب فرد اصلح است.

احدی با اشاره به اینکه جابجایی مکان برگزاری نماز جمعه در ایام ماه مبارک رمضان در کاشمر در راستای تکریم نمازگزاران و فراهم کردن فضای مطلوب برای حضور نمازگزاران است، خاطرنشان کرد: این تصمیم برای چهارمین سال متوالی و با موافقت اداره اوقاف و امور خیریه به‌عنوان متولی آستان امامزاده سید حمزه(ع) گرفته می‌شود تا نمازگزاران در فضای مسقف نماز جمعه را اقامه کنند.

رونمایی از کتاب ابتدای خیابان گیسو و مترسک مهربون در مشهد

مراسم رونمایی از دو کتاب ابتدای خیابان گیسو و مترسک مهربون عصر امروز در کانون دانشگاهیان خراسان برگزار شد.

ابتدای خیابان گیسو اثر هما رضوی زاده گزیده‌ای از آثار تقدیر شده در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی است. مترسک مهربون، اثر نویسنده خردسال مشهدی است که ویژه گروه سنی الف و نوشته‌شده است.

در این مراسم کیانا موسوی که ۱۰ سال سن دارد و اولین اثر خود را به‌تازگی منتشر کرده است در این مراسم از نگارش اثر جدید خود نام برد که به‌زودی اثر دوم او نیز به مرحله چاپ خواهد رسید.

گفتنی است در حاشیه این مراسم، اثر مترسک مهربون از دیدگاه‌های مختلف شامل تصویرگری، زمان، صحنه و فضا و موضوع موردنقد و بررسی قرار گرفت.

عقب‌ماندگی قوچان در دریافت خودروی سِت نجات هلال‌احمر

رئیس جمعیت هلال‌احمر قوچان در جمع خبرنگاران بابیان اینکه عدم وجود فوتی و به‌تبع آن کم شدن مأموریت‌های جاده‌ای نشأت گرفته از کاهش ترددها بود، گفت: اگرچه در نوروز امسال تنها یک ایستگاه ۱۲ ساعته ایمنی و سلامت مسافرین در شهرستان فعال‌شده بود، اما متأسفانه حضور کمرنگ مدیران ستاد بحران و نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی در بازدید و سرکشی از این پایگاه کاملاً مشهود بود.

سعید فکوری با اشاره به تملک ۳ هزار مترمربع زمین پس از سال‌ها پی گیری و اخذ مجوزهای لازم برای ایجاد پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهید کلاهدوز در روستای آلماجق، ابراز کرد: مهم‌ترین حوادث در این شهرستان مربوط به حوزه کوهستان و گرفتار شدن افراد در کوه و برف است، به همین دلیل با هماهنگی‌های انجام‌شده، برای نخستین بار با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای پایگاه موقت امداد و نجات کوهستان با نصب کانکس امداد و نجات روستایی در امامقلی راه‌اندازی شد و روزهای پنجشنبه و جمعه یک تیم ۵ نفره در منطقه گردشگری شمخال مستقر می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در خراسان رضوی تنها یک پایگاه امداد و نجات کوهستان در مسیر روستای اخلمد به دولت آباد وجود داشت، با استقرار این پایگاه موقت در مواقع بروز بحران می‌تواند کمک‌رسانی بهتری به آسیب دیدگان انجام شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر قوچان با اشاره به اینکه قوچان در سال گذشته با ۱۵٫۳۷ درصد حوادث جاده‌ای خراسان رضوی رتبه استان را به خود اختصاص داده است، ابراز کرد: ۴ شهر در خراسان رضوی که گاهاً تعداد عملیات آنان به یک‌دهم قوچان هم نمی‌رسد با پیگیری‌هایی که از سوی نمایندگان مردم این مناطق در مجلس شورای اسلامی انجام شد موفق به دریافت خودروی سِت نجات شدند، اما متأسفانه قوچان از این غافله جاماند.

فکوری بابیان اینکه برابر اعلام جمعیت هلال‌احمر اختصاص این خودروها با مکاتبه مستقیم و پی گیری نمایندگان مجلس انجام‌شده است، یادآور شد: امیدواریم با پیگیری‌هایی که از سوی نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد، این خودرو به مجموعه عملیاتی شهرستان اضافه شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا