ایران و جهان

۳ سرمایه‌گذار خارجی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی جذب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی عبدلی عصر امروز در جلسه کمیته راهبری سرمایه‌گذاری شهرستان مهاباد با اشاره به اینکه هدف از تشکیل این نشست بررسی و ارائه راهکارهای افزایش زمین صنعتی در شهرستان مهاباد با توجه به متقاضی‌محور بودن آن است اظهار کرد: یکی از مهمترین ملزومات توسعه هر منطقه‌ای توسعه صنعتی آن است که مولفه اصلی این موضوع نیز تأمین زمین صنعتی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران بخش تولید و صنعت است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زمین قابل واگذاری در شهرک صنعتی مهاباد وجود ندارد،‌ تصریح کرد: در شرایط فعلی توسعه شهرک صنعتی فعلی با توجه به آماده بودن زیرساخت‌ها و امکان واگذاری سریع به متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش صنعت در اولویت قرار دارد و در وهله بعد نیز اراضی امیر آباد با توجه به موقعیت مناسب جغرافیایی مورد بررسی کارشناسی قرار دارد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی افزود: ایجاد ناحیه صنعتی خلیفان نیز جزء برنامه‌های شرکت در شهرستان مهاباد بوده که باید اراضی مناسب برای ایجاد آن شناسایی و در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه امسال شاهد افزایش قرارداد واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بوده‌ایم گفت: امسال سه سرمایه‌گذار خارجی نیز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان جذب شده که این امر با همکاری و مساعدت تمامی ارگان‌های مرتبط انجام یافته است.

 در ادامه معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرماندار مهاباد بیان کرد: ایجاد نواحی صنعتی و توسعه شهرک صنعتی مهاباد از لحاظ توسعه پایدار شهری حائز اهمیت بوده و دو ناحیه در بخش خلیفان و بخش مرکزی شهرستان پیشنهاد شده است.

خشایار صنعتی افزود: توسعه شهرک صنعتی شهرستان مهاباد نیز با توجه به تقاضای سرمایه‎گذاران و تقویت اقتصاد صنعتی شهرستان در اولویت برنامه‎ها قرار دارد که با تایید نواحی مذکور و توسعه شهرک صنعتی زمین‎های صنعتی شهرستان مهاباد نزدیک به ۱۰۰ هکتار افزایش می‎یابد.

وی تصریح کرد: مکان‌یابی نواحی صنعتی باید براساس روش‌های نوین مکان‌یابی از جمله پهنه‌بندی و زون‌بندی نیز مورد بررسی قرار گیرند.

انتهای پیام/۶۱۰۲۴/ن


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا