اخبار خوزستان

ساخت مته حفاری دندانه ای توسط پژوهشگران جهاد دانشگاهی خوزستان بومی سازی شد



به گزارش ایرنا در آئین رونمایی از مته حفاری دندانه ای که روز دوشنبه در آمفی تئاتر جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد از دست اندرکاران و پژوهشگرانی که در ساخت این کالای راهبردی صنعت نفت نقش آفرینی کردند تقدیر به عمل آمد.
در این آئین مدیر پروژه طراحی و ساخت مته حفاری گفت: فرایند پژوهش و ساخت مته حفاری دندانه ای توسط صنعتگران و پژوهشگران جوان جهاد دانشگاهی خوزستان در مدت پنج سال به سرانجام رسیده و ساخت این کالا که همه مراحل آزمایش میدانی را با موفقیت پشت سر گذاشته ۸۰۰میلیون ریال هزینه داشته است.
حسن محمدی مجد افزود: این پروژه مهم با حمایت‌ها و همکاری نزدیک شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب صورت گرفت.
وی گفت: قرارداد ساخت ۸۷۴ مته حفاری دندانه ای در اندازه های مختلف به مبلغ ۴۴۰میلیارد ریال با شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نهایی شده است.
محمدی مجد افزود: با تولید انبوه این قطعه مهم و راهبردی که پیش از این از شرکت های اروپایی وارد می شد هزینه ساخت آن به حداقل خواهد رسید.
مدیر پروژه طراحی و ساخت مته حفاری دندانه ای گفت: در حال برندسازی این کالا هستیم تا امکان صادرات آن و عقد قرارداد با شرکت های نفتی خارجی فراهم شود.
رامین قلمبر دزفولی مدیرپشتیبانی ساخت و تامین کالای نفت یا تقدیر از سازندگان این قطعه پرمصرف صنعت نفت کشور گفت: تولید قطعات صنعت نفت در استان خوزستان زیاد است ولی برندسازی نشده است و این نقیصه ، راه را برای ورود تولیدات آن به بازار خارج با مشکلاتی رو به رو می کند.
وی گفت:وزارت نفت در راستای اقتصاد مقاومتی از سازندگان اقلام صنعت نفت حمایت می کند ولی سازندگان باید تلاش کنند تولیدات خود را مهندسی و برندسازی کنند.
۶۰۶۵/۶۰۰۲
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشاردهنده : کبری آقازری


Source link

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا