اخبار ویژهستون وسط

اجرای بیش از سه هزار برنامه ویژه سالروز ارتحال امام(ره) و یوم‌الله ۱۵ خرداد در خوزستان

به گزارش خوز۲۴ علی‌حسین حسین‌زاده در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال ملکوتی حضرت امام(ره) و همچنین بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد که امروز، هشتم خردادماه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، مناطق نفت‌خیز، حفاری و سایر دستگاه‌های مرتبط اعم از سپاه و بسیج انجام شد، قرار بر این شده است که با توجه به این‌که امسال برنامه‌ای برای اعزام به مرقد مطهر حضرت امام(ره) از استان وجود ندارد، مراسم در سطح استان برگزار شود.

وی با بیان این‌که برنامه امسال با ماه مبارک رمضان مصادف شده است، گفت: برنامه‌های تدارک دیده شده برای چهاردهم و پانزدهم خردادماه، برای کل استان است و اجرای بیش از سه هزار برنامه برای این دو روز در سراسر استان پیش‌بینی شده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان افزود: بنا است برنامه‌هایی در روستاها با اعزام مبلغ اجرا شود. مراسم فرهنگی، شعرخوانی، افطار و اطعام ایتام نیز در برنامه است. تمام پیش‌بینی‌ها در این خصوص انجام شده و سخنرانان نیز مشخص شده‌اند و امید است که برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی نیز به نحو احسن توسط دستگاه‌ها در سطح استان خوزستان انجام شود.

وی با تشکر از دستگاه‌های مختلفی که در مراسم مختلف حضور دارند، عنوان کرد: این موضوع نشان‌دهنده اهتمام این دستگاه‌ها است و امیدواریم مانند سال‌های قبل، برنامه‌ها با کیفیت بالا اجرا شود.

به گزارش ایسنا؛ در ادامه این جلسه زارعی کوشا، قائم مقام صداوسیمای مرکز خوزستان نیز به آماده‌سازی ویژه‌برنامه‌هایی برای این ایام اشاره کرد و گفت: طرح‌هایی در صداوسیما آماده شده و در تدارک هستیم تا آیتم‌های ثابتی برای سحر و صبحگاه، جهت معرفی شخصیت امام راحل(ره) آماده کنیم.

وی افزود: در بخش خبر نیز گزارش‌های ویژه‌ای در این ایام خواهیم داشت. ضمن این‌که بنا داریم پوشش مناسبی از تمام برنامه‌های اجراشده در استان داشته باشیم.

سیدلطف‌الله سپهر سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان، نیز در این جلسه اظهار کرد: بیش از پنج هزار برنامه توسط دستگاه‌های دولتی، هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی و پایگاه‌های مقاومت در سطح استان ساماندهی و برنامه‌ریزی شده و قرار است ده‌ها نمایشگاه کتاب، عکس و کنگره شعر با محوریت حضرت امام(ره) برای این ایام اجرا شود.

وی گفت: همچنین امسال در جام ورزش رمضان، همه فعالیت‌های ورزشی با محوریت نام این ماه برگزار می‌شود.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته، صدا و سیما نیز قرار است برای ایام ارتحال حضرت امام خمینی(ره) برنامه‌های تولیدی استانی و کشوری آماده کند.

وی خبر داد: برنامه ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در چهاردهم خردادماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در مصلی امام خمینی اهواز برگزار خواهد شد و با توجه به این‌که امسال به حرم حضرت مطهر امام، اعزامی نخواهیم داشت از تمام مردم دعوت می‌کنیم تا با حضور در این همایش بزرگ، اظهار ارادت و اخلاص خود را به ساحت مقدس بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کنند.

سپهر خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سراسر استان، شاهد برنامه‌های خوبی در سطح استان خواهیم بود، در همه شهرستان‌ها، مراکز و بخش‌ها، ستادهایی در این زمینه تشکیل و برنامه‌های متنوعی در حوزه شهری، روستایی و عشایر ساماندهی شده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: به واسطه این مناسبت و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اندیشه حضرت امام(ره) آن گونه که شایسته و بایسته است، انتقال یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا