اخبار خوزستان

پرداخت نشدن سهم آموزش و پرورش از شهرداری مشکل ساز شده است 


به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمدجرجانی پیش از ظهر امروز دوشنبه در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش دزفول اظهار کرد: درسال ۹۵ از مجموع سهم پنج درصدی اداره آموزش و پرورش از عوارض ساختمانی شهرداری های تمام شهرستان، تنها ۶۰۰ میلیون ریال عاید این اداره شد.

وی افزود :عمده این عوارض پرداختی از سوی شهرداری شهرهای اقماری همانند صفی آباد و شهر امام بوده که این اهتمام آنها جای تقدیر دارد در حالی که شهرداری مناطق چندگانه شهری تاکنون نسبت به این موضوع بی توجه بوده و در هیچکدام از جلسات شورای آموزش پرورش برای رفع این مشکل شرکت نمی کنند.

رئیس آموزش و پرورش دزفول تصریح کرد: مبلغ پرداخت شده مذکور صرف اموراتی از جمله تعمیرات سرویس های بهداشتی و کمبودهای ساختمانی دربرخی مدارس شد چرا که ماهیت این سهم پنج درصد رفع مشکلات فنی و ساختمانی مدارس است.

جرجانی، اعتبار پرداخت شده از سوی شهرداری ها در سال ۹۵ را با توجه به وجود ۳۷۶ آموزشگاه در شهرستان ناکافی دانست و توضیح داد: با وجود اینکه در قانون و مصوبات ذکرشده که این پنج درصد شامل تفکیک، پذیره نویسی و صدورپروانه های ساختمانی است اما شهرداری صرفا بخش عوارضی مربوط به پروانه های ساختمانی را پرداخت می کند.

وی هشدار داد: قطعا اگرشهرداری بخواهد این روند بی توجهی و عدم پرداخت حق و حقوق قانونی آموزش وپرورش را ادامه دهد و از برگزاری جلسه و رفع مشکل طفره برود ما ناچار به ورود دیوان محاسبات به این موضوع خواهیم شد که قطعا برای شهرداری خوشایند نخواهد بود ضمن اینکه در این زمینه فرمانداری ویژه شهرستان نیز همانندگذشته با مانهایت همکاری را خواهد داشت.

رئیس آموزش و پرورش دزفول با اشاره به مشکلات مالی این اداره و وضعیت نا مناسب بسیاری از فضاهای آموزشی شهرستان گفت: پرداخت درست و به موقع این پنج درصد می تواند مشکلات بسیاری از مدارس را برطرف کند پس امیدوار هستیم شهرداری دزفول با توجه به این امر ما را بیش از این شرمنده دانش آموزان برخی مناطق به ویژه مناطق محروم نکند. 

شهرداری کوتاهی نکرده است 

شهردار دزفول نیز که در پایان جلسه وارد این نشست شد، در این باره اظهار کرد: شهرداری دزفول به تمام وظایف خود در این زمینه عمل کرده و کوتاهی صورت نگرفته است. 

محمدرضاکرمی نژاد افزود: براساس قانون و مصوبات دریافتی از استانداری، ماموظف به پرداخت سهم پنج درصدی آموزش وپرورش از عوارضات ساختمانی یعنی سه آیتم پذیره نویسی، تفکیک و صدور پروانه هستیم که بر این اساس عوارض و سهم مذکور کاملاً جداگانه به حسابی که خود آموزش و پرورش داده واریز می شود و ما دخالتی دراین امر نمی کنیم.

وی گفت: قطعا اگر کم و کاستی هایی در پرداخت این سهم پنج درصدی رخ داده مقصرشهرداری نیست و ما حاضر هستیم برای روشن شدن این موضوع و احقاق حقوق آموزش و پرورش با همکاری این اداره پیگیری های لازم را انجام دهیم. 

رئیس اداره آموزش و پرورش نیز در ادامه صحبت های شهردار گفت: متاسفانه شهرداری های مناطق دزفول فیش و فاکتورهای این عوارض را به صورت کامل و به موقع به ما ارائه نمی دهند و همین امر موجب تضییع حقوق ما شده بنابراین لازم است که در این زمینه بازنگری اساسی صورت بگیرد.


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا