اجتماعیاخبار خوزستانتیتر دوستون وسطفرهنگی

ترسیم وانتقال واقعیت های جامعه یکی از رسالت های اصلی خبرنگاران است/۵۵درصددانشجویان بعد از ورود به دانشگاه شاغل می شوند

به گزارش خوز ۲۴ دکتر علی حسین حسین زاده در نشست خبری یکشنبه ۲۱ مردادماه که به مناسبت تجلیل از خبرنگاران در سالن جلسات دانشگاه علمی کاربردی خوزستان برگزار شد ، اظهار کرد: علارغم مشقت های شغل پر استرس خبرنگاری اما توجه مسئولان درزمینه برنامه ریزی برای این قشر کم است به نوعی که کمترین اعتبارات در بخش فرهنگ و رسانه است.
این مقام مسئول با بیان اینکه جایگاه خبرنگاران در شرایط کنونی جامعه تاثیر گذار است افزود: این علم و هنرخبرنگار است که بتواند تلخی های جامعه را با ظرافتی خاص بیان کند تا درکنار بیان واقعیت های جامعه ، یاس و ناامیدی درجامعه تزریق نشود .
حسین زاده تصریح کرد :خبرنگاران در افزایش مشارکت‌های اجتماعی و اعتماد سازی هر چه بیشتر مردم نقش دارند و درکنار دولتمردان رسالت مهمی را به دوش می کشند .
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان افزود: ترسیم و انتقال واقعیت‌های جامعه یکی از رسالت های اصلی خبرنگاران است. دراین راستا نباید از بیان آسیب های اجتماعی به شکل صحیح غافل ماند چراکه یکی از نیازهای کنونی جامعه ما ایجاد امیدواری به ۴ میلیون فارغ التحصیل دانشگاه ها است تا بتوانند راه رشد وتعالی را بپیمایند .
وی خاطر نشان کرد ‌: دانشگاه علمی کاربردی به عنوان یکی از دانشگاه هایی است که در زمینه مهارت آفرینی به دانشجویان نقش مهمی دارد و این خود می‌تواند در اشتغال آینده دانشجویان این دانشگاه‌ها ورفع مشکل بیکاری موثر باشد.
۵۵درصد دانشجویان بعد از ورود به دانشگاه شاغل می شوند
ریاست دانشگاه علمی کاربردی خوزستان نیز در این نشست خبری اظهار کرد ‌: خبرنگار چشم بینا و گوش شنوای یک جامعه است و اگر خبرنگار بتواند این وطیفه را به خوبی انجام دهد آن جامعه روند رشد و توسعه را می پیماید.
دکتر مسعودخداپناه بیان کرد: هر قدر مدیران و دست اندرکاران اجرایی از خبرنگار و نحوه اطلاع رسانی آنها حمایت و استقبال کنند قطعا آن جامعه سریعتر و بهتر روند رشد و تعالی را طی می کنند.
این مقام مسئول گفت : دانشگاه یک مجموعه فرهنگی آموزشی است و نقطه اشتراک رسانه‌ها با دانشگاه در بحث آموزش است که خبرنگاران می توانند با هنر قلم خود مباحت تخصصی را به مردم وحتی برخی مسولان آموزش دهند که یک مقدمه یا استدلال خوب چه ویژگی هایی دارد .
خداپناه خاطرنشان کرد: خیلی از مشکلات خوزستان این است کسانی که می خواهند مدعی حقوق مردم باشند به علت عدم علم و تخصص گاه به حاشیه می روند چون نمی دانند در چه جایگاهی چه دفاعی بکنند و این ها مباحثی است که پیشنهاد می دهیم درجامعه خبری آنها را به عموم وحتی مدیران آموزش دهند.
وی. افزود :جایگاه انسان وخبرنگاری را برای توسعه بسیار ویژه می دانیم چرا که هر چه متحدتر باشیم و کمتر نقاط ضعف را بیان کنیم به همگرایی بیشتری سوق می یابیم.
خداپناه در بخش دیگر سخنان خود به وضعیت پذیرش دانشجو در این دانشگاه طی مهرماه سال گذشته اشاره کرد وگفت : رتبه نخست کشور را با آمار پذیرش ۱۱هزار دانشجو در کشور بدست آوردیم.
این مقام مسئول بیان کرد: بیشتر رشته های دانشگاه علمی کاربردی استان رشته های حرفه ای ومهارتی است .۱۵ درصد افرادی که به دانشگاه علمی کاربردی وارد می شوند از قبل شاغل بوده‌اند، اما ۵۵درصد دانشجویان هم بعد از ورود به دانشگاه مشغول به کار می شوند .
خداپناه گفت : برای کیفیت بخشی دانشگاه چهار کار عمده اعم از بروز رسانی رشته های تحصیلی و سرفصل دروس، تخصصی کردن رشته ها برای مراکز آموزشی، پالایش علمی مدرسان و پذیرش دانشجو را انجام داده ایم..
این مقام مسئول همچنین از پذیرش دانشجو دردانشگاه علمی کاربردی استان از اواخر مرداد ماه خبر داد و تصریح کرد : برای مهرماه ۲۳۲ کد رشته دانشگاهی داریم که ۱۳۴کد رشته آن مریوط به مقطع کاردانی و ۹۸رشته هم مربوط به مقطع کارشناسی است ومجموعا ظرفیت پذیرش دانشجوی ما در امسال ۱۵هزار و ۶۲۰نفر می باشد.
وی. خاطر نشان کرد :برای اولین بار در سال ‌تحصیلی ۱۳۹۷جشن فارغ‌التحصیلی برای دانشجویان خواهیم داشت که طراحی مدرن لباس های فارغ التحصیلان توسط دانشجویان خود دانشگاه می باشد .
گفتنی است در پایان این نشست خبری که به همت دانشگاه علمی کاربردی خوزستان تدارک دیده شده بود از خبرنگاران تجلیل بعمل آمد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا