ایران و جهان

روزخلوت نمایشگاه وپلمب دوغرفه متخلف


به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین روز از برپایی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با ویژگی بارز افت جمعیت بازدیدکننده نسبت به ۳ روز گذشته همراه بود. با توجه به آغاز نمایشگاه در روز چهارشنبه که مصادف با نیمه شعبان و تعطیل رسمی بود، و همچنین وصل شدن این روز به دو روز پایانی تعطیلات آخر هفته، نمایشگاه در ۳ روز ابتدایی کار خود، جمعیت زیاد و رو به رشدی را مشاهده کرد که این جمعیت، در روز جمعه به اوج خود رسید.

اما صبح روز شنبه ۱۵ اردیبهشت که چهارمین روز نمایشگاه بود، افت جمعیت محسوسی در فضاها و اماکن مختلف مصلی تهران مشاهده می شد. نکته جالب در این باره این بود که طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه، این بازدیدکنندگان بودند که به دنبال خودروهای عمومی جابه جایی در فضای مصلی حرکت کرده یا می دویدند ولی دیروز شنبه، این روند عکس شده و خودروها بودند که معطل بازدیدکننده ها می شدند تا در صورت پر شدن ظرفیت شان، اقدام به جا به جایی افراد کنند.

دیروز شنبه، نشست خبری امیرمسعود شهرام نیا قائم مقام نمایشگاه با حضور خبرنگاران در ستاد رسانه ای برگزار شد که شهرام نیا در این نشست، از پلمب دو غرفه در نمایشگاه خبر داد. یکی از مواردی که این مسئول در نشست خبری خود به آن اشاره کرد، این بود که بخشی از تخلفات به حوزه‌های مالی به ویژه بحث بن کتاب برمی‌گردد. باید پذیرفت که هر زمان و هر جایی که یارانه توزیع شود امکان پولشویی و انجام برخی تخلفات هم وجود دارد.

در این نشست همچنین درباره حضور رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب هم سوال شد که شهرام نیا در این باره گفت: فکر می‌کنم آقای دکتر صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) در مراوداتی که با معظم له داشته‌اند از ایشان برای تشریف فرمایی به نمایشگاه دعوت کرده باشند اما بنده از کم و کیف این موضوع بی‌اطلاعم و همچنین اینکه به صورت قطعی به ما اعلام شده باشد ایشان به نمایشگاه تشریف می آورند یا خیر آن هم نامشخص است.

پیش از نشست خبری شهرام نیا، در روزهای پیش تر، نشست های خبری همایون امیرزاده سخنگوی نمایشگاه و حسین صفری مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه هم در ستاد خبری برگزار شدند. آخرین ساعات روز جمعه هم وزیر آموزش و پرورش از نمایشگاه بازدید کرد که خبرش در اخبار صبح روز شنبه درج شد.

در روز شنبه همچنین برنامه های حضور اورهان پاموک نویسنده سرشناس ترک برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد.

یکی دیگر از خبرهای مهم روز گذشته نمایشگاه مربوط به گفتگوی محمدجواد مرادی نیا مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامی و  رئیس کارگروه نظارت بر نشر داخلی در نمایشگاه با خبرنگار مهر بود که درباره تخلفات غرفه سخن می گفت و میزان این موضوع را در ۳ روز اول نمایشگاه اندک توصیف کرد.

دیروز همچنین غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رییس نمایشگاه کتاب تهران در محل نمایشگاه با هم دیدار کردند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا