اخبار خوزستان

خوزستان در مبارزه با بیماری ایدز پیشرو بوده است


محمد مهدی گویا صبح امروز شنبه در حاشیه نشست هم‌ اندیشی و ارتقای مراقبت و درمان بیماری ایدز در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: بر اساس تعهدی که از سوی بسیاری از کشورهای دنیا انجام شده، نود در صد افراد مبتلا به ویروسHIV تا سال ۲۰۲۰  شناسایی و با ارائه برنامه هایی، شانس انتقال آلودگی افراد به این ویروس، کاهش می یابد. این موضوع یک تعهد جهانی است.

وی با بیان اینکه ایران نیز جز کشور های متعهد در این حوزه است، افزود: تلاش های بسیاری صورت گرفته تا با تدوین یک برنامه تخصصی، قبل از رسیدن به سال ۲۰۲۰، کاهش چشمگیری در این حوزه داشته باشیم. در همین راستا مناطق مختلف در سطح کشور مورد پایش و ارزیابی قرار گرفت و استان خوزستان به عنوان یک استان دارای اولویت مشخص شد.

گویا با اشاره به فعالیت پنج دانشگاه علوم پزشکی در خوزستان گفت: به همین منظور در این استان به مدت دو هفته، برنامه پایش و ارزیابی انجام شد و از نزدیک فعالیت‌های مرتبط با بیمار یابی، آزمایش، امور تشخیصی و اقدامات درمانی مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: برنامه ریزی های بسیاری صورت گرفته تا نقاط ضعف در این برنامه مرتفع و در سال ۹۷ نیز به هدف‌های از پیش تعیین‌شده دست یابیم.

گویا اظهار کرد: خوزستان یکی از پیشرو ترین استان‌های کشور در بحث مبارزه با ویروس HIV بوده و دستاوردهای خوبی نیز در این حوزه کسب کرده است.

به گفته وی در خوزستان بیماران مبتلا به ویروس HIV با رضایت کامل به مراکز درمانی مراجعه و از خدمات رایگان در این حوزه نیز استفاده می کنند.


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا