اخبار خوزستان

توسعه توانمندی ورزش منطقه آزاد اروند اولویت است


سید مرتضی نعمت زاده در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره جزیره ورزش در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد:  از ویژگی های شاخص مناطق آزاد بین المللی بودن آنها است. با لغو شدن روادید، منطقه آزاد اروند نیز یک منطقه بین المللی محسوب می شود و نیازمند یک رفتار بین المللی در همه زمینه ها ازجمله ورزش است.

وی افزود: تقویت بنیه منطقه برای اثر گذاری در عرصه بین المللی یک نیاز است و در مورد ورزش نیز در مرحله نخست باید ورزش منطقه آزاد اروند را به حدی از توانمندی رساند تا به تدریج در محافل بین المللی حاضر شویم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه به برگزاری جشنواره جزیره ورزش اشاره کرد و تقویت زیر ساخت های انسانی را مهمترین هدف از برگزاری این جشنواره دانست.

نعمت زاده گفت: از نظر سازمان منطقه آزاد اروند ورزش یک اقدام زیر ساختی به لحاظ جلوگیری از آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد، بزه و افسردگی است و برگزاری جشنواره ورزش و مواردی مشابه موجب شادی، سرزندگی و احساس موفقیت می شود که بر رشد جامعه از لحاظ مادی و معنوی اثر بسیاری دارد.

وی افزود: تعریف بسیاری از زیر ساخت، امور عمرانی است اما در بخش فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند این اعتقاد وجود دارد که عنصر انسانی مهمترین زیرساخت است و اگر در جامعه زیر ساخت ها توانمند شوند آن جامعه از لحاظ اجتماعی، اخلاقی و اقتصادی نیز توانمند خواهد شد.


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا