اخبار خوزستانایران و جهانتیتر دوستون وسطفرهنگی

نخستین مجتمع گردشگری خوزستان آغاز به کار می‌کند

به گزارش خوز ۲۴ محمدعلی خلیلی اظهارکرد: در حال حاضر ۱۱۰ دفتر/شرکت خدمات مسافرتی فعال با مجوز این اداره‎کل در سطح استان به ارایه خدمات می‎پردازند افزود: ۱۵ دفتر/شرکت خدمات مسافرتی نیز با تهیه و ارایه مدارک، درخواست کتبی صدور مجوز بند “ب” خود را به اداره‎کل ارسال کرده‎اند که در حال حاضر این تعداد پرونده در کمیته فنی در حال بررسی هستند و پیش‎بینی می‎شود تا پایان سال مجوز فعالیت دست‎کم چهار دفتر خدمات مسافرتی دیگر نیز صادر شود.

او در ادامه با اشاره به این‎که از اسفند سال ۱۳۹۵ مجوز ۴۵ خانه مسافر از سوی اداره‎کل میراث فرهنگی استان صادر شده است گفت: در این مورد، ۳۰ درخواست مجوز را نیز از سراسر استان در یافت کرده‎ایم که این پرونده‎ها در دست بررسی است و پیش‎بینی می‎کنیم از این تعداد حداقل برای ۱۰ پرونده مجوز صادر شود.

معاون گردشگری خوزستان اضافه کرد: کار صدور مجوز بهره‌برداری خانه‌های مسافر از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با هدف ارتقای امنیت گردشگران و ساماندهی و نظارت بهتر بر این اقامتگاه‌ها انجام می‌شود و مسافران و گردشگران نیز برای امنیت بیشتر و دریافت خدمات مطلوب‌تر، از خانه‌های دارای مجوز از این اداره‎کل برای اقامت استفاده و در صورت مشاهده تخلفات احتمالی، شکایات خود را برای بررسی و پیگیری به حوزه گردشگری استان منعکس کنند.

او گفت: سه واحد سفره‎خانه در اهواز و یک واحد در دزفول نیز با تشکیل پرونده حایز شرایط دریافت مجوز از جمله فضاها، نمای ساختمان و مساحت ساختمان شناخته شدند و موافقت اصولی اولیه برای صدور مجوز نهایی آن‎ها صادر شده است که به زودی این سفره‎خانه‎ها نیز آماده پذیرایی از گردشگران خواهند شد.

خلیلی همچنین از فرآیند صدور مجوز برای نخستین مجتمع گردشگری خوزستان در بستان خبر داد و افزود: این مجتمع گردشگری با هزینه‎ای نزدیک به ۴۲ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۴۵ هزار متر مربع احداث شده است و دارای چهار بلوک اقامتی با ظرفیت ۱۴۰ تخت ثابت برای هر بلوک می‎باشد.

او با اشاره به دیگر امکانات رفاهی مجتمع گردشگری بستان بیان کرد: این مجتمع همچنین دارای ۱۲ چشمه حمام، ۲۰ چشمه دستشویی در هر بلوک است و از طرفی شامل یک سالن اجتماعات، دو رستوران مجلل و بزرگ با زیربنای بیش از دو هزار متر مربع، مجموعه اداری، مجموعه تجاری، واحد بهداری، پارکینگ، سرویس‎های بهداشتی عمومی و سایر تاسیسات جانبی است.

معاون گردشگری خوزستان پیش‎بینی کرد: این مجتمع فرهنگی با دریافت مجوز تا پایان سال، به بهره‎برداری برسد.

استان خوزستان دارای ۱۱۳ مرکز رسمی اقامتی شامل ۳۹ هتل، پنج هتل‌آپارتمان، ۲۱ مهمان‌پذیر، ۴۵ خانه‎مسافر، یک اقامتگاه بوم‎گردی و یک اقامتگاه سنتی و یک محوطه گردشگری است. همچنین ظرفیت اقامتی رسمی در استان خوزستان در شش ماه نخست سال ۹۶، تعداد ۳۱۹۷۷ نفر شب برای گردشگران خارجی و ۳۸۰۱۹۹ نفر شب برای گردشگران ایرانی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا