اخبار خوزستان

معضل عارضه تنفسی پس از بارش های پائیزه مهار شد 


به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز در همایش روز جهانی مقابله با بیماری ایدز که در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: کشف و شناسایی بیماری ایدز، جامعه پزشکی را بر آن داشت تا اقدامات و تلاش های زیادی برای درمان و پیشگیری انجام دهند. موفقیت هایی در این زمینه به دست آمده و دریچه ای گشوده شده و دسترسی به امکانات بهداشتی و درمانی برای مبتلایان بیشتر شده است.

استاندار خوزستان افزود: باید نسبت به خطرات و زمینه های شیوع این بیماری آگاهی بخشی کرد و ضریب آسیب پذیری را در جامعه به حداقل رساند.

شریعتی با تاکید بر ورود و همراهی دستگاه ها و سازمان های متولی در برنامه های مقابله با ایدز تصریح کرد: در سال ۹۵ چهارمین برنامه کشوری استراتژیک مقابله با بیماری ایدز پس از تصویب در شورای عالی سلامت، توسط رئیس جمهور به کلیه دستگاه ها ابلاغ شد و این برنامه توسط نمایندگان کلیه ادارات و سازمان ها تدوین شده است. این برنامه دارای پنج هدف اصلی، ۱۶ هدف میان مدت، ۱۱ استراتژی و ۲۱ گروه هدف در قالب خود دارد و سازمان ها ملزم به اجرای این برنامه و ارائه گزارش عملکرد در طول هر سه ماه هستند.

رئیس شورای سلامت استان خوزستان ادامه داد: انتظار است دبیرخانه شورای سلامت استان هر سه ماه یک بار این کار را انجام دهد تا بتوان با برنامه ریزی مدون و صحیح روند پیشرفت را ادامه دهیم و حداقل متناسب با آهنگ پیشرفت در سطح کشور حرکت نماییم.

شریعتی در خصوص مشکلات موجود در زمینه بیماری ایدز یادآور شد: چالش هایی فراروی مبارزه با ایدز وجود دارد از جمله در بخش بیماریابی که پوشش آن به میزان ۳۰ درصد است و پوشش درمان که ۱۵ درصد است که این ارقام پایین است؛ خیلی از مبتلایان از بیماری خود آگاه نیستند و در نتیجه در پوشش درمانی قرار نمی گیرند و دسترسی زنان به درمان محدودتر است.

استاندار خوزستان با تاکید بر اهمیت کار علمی و تخصصی و تمکین به نظر پزشکان بیان کرد: به عنوان مثال در مورد گونه کنوکارپوس و بروز مشکلات تنفسی پس از بارش های پائیزه که در حال تبدیل شدن به بحران در استان بود موفق شدیم در دو سال اخیر با همت کارشناسان و پزشکان استان و با پیگیری های مداوم این معضل را تا حد بسیار زیاد مهار کنییم.

رئیس شورای سلامت استان در پایان عنوان کرد: مقابله با بیماری ایدز هم یک موضوع بین بخشی ست و نیاز به همکاری دستگاه های مختلف دارد و در این راستا گروههای در معرض خطر بایست تحت کنترل و توجه بیشتری قرار بگیرند.  


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news news
دکمه بازگشت به بالا