اجتماعیتیتر یکستون وسطفرهنگی

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری خوزستان عنوان کرد: وقتی پارک بانوان پاتوق معتادان می شود، مصایب اعتیاد زنان

به گزارش خبرنگار خوز ۲۴ انگار داشتن یک پارک مختص بانوان تبدیل به آرزویی محال برای زنان اهوازی تبدیل شده است. سال هاست که پارکی به نام بانوان در منتها علیه پل راهنمایی برای تفریح و ورزش این قشر اختصاص داده شده است، اما دریغ از یک دقیقه تفریح. سال هاست که بانوان اهوازی از کوچکترین تفریحی محرومند و در حسرت یک پارک به روز را شب می کنند به آن امید که شاید سرانجام روزی صاحب پارک شوند.پارک بانوان اهواز این روزها به همه چیز شباهت دارد به جز پارک. دغدغه داشتن پارک از یک طرف و تبدیل پارک بانوان به مکانی دنج برای معتادان مسئولان استان و اهواز را دور یک میز جمع کرد تا فکری به حال این معضل کنند.کار آنقدر بیخ پیدا کرده که مدیرکل بانوان استان را نیز برای رسیدگی وارد گود کرده است .
سیده فرانک موسوی در جلسه ساماندهی پارک های بانوان ، و کمپ ترک اعتیاد گفت: کمپ ترک اعتیاد اهواز ظرفیت کافی برای پذیرش بانوان معتاد را ندارد.

وی افزود: خوزستان با جمعیت بیش از ۲میلیون نفری بانوان تنها یک مرکز کمپ ترک اعتیاد بانوان با ظرفیت ۲۸ نفر دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: روزانه افراد زیادی به کمپ ترک اعتیاد بانوان مراجعه می کنند اما ظرفیت پذیرشی برای این بانوان وجود ندارد.
وی ادامه داد: وجود یک زن معتاد در جامعه به معنای تعداد زیادی معتاد است و یک زن معتاد قطعا می تواند مردان زیادی را معتاد کند و زن معتاد تاثیر بیشتری در جامعه می گذارد.

موسوی بیان کرد: یکی از مشکلات این کمپ مکان استقرار آن است زیرا هر مکانی که تهیه می کنند طی مدت یک سال باید تخلیه شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان تصریح کرد: در زندان های بانوان فرصتی مهیا شده تا آنها در آشپزخانه زندان فعالیت کنند و حتی غذای برخی از ادارات توسط بانوان زندانی تهیه می شود و این راهکار خوبی برای امرار معاش بانوان است.

وی اضافه کرد: پارک های بانوان اهواز به یک آسیب اجتماعی تبدیل شده اند به طوری که پارک بانوان گلستان عملا تعطیل است و عبور کابل فشار قوی ، فاضلاب منازل و ساختمان ها و وجود ساختمان های بلند مرتبه در اطراف این پارک از مشکلات پارک بانوان گلستان است .
به گفته موسوی پارک شهروند نیز دارای معضلات زیادی است و تاکنون بحث حراست آن از سوی شهرداری حل نشده و گاوها و گاومیش های اطراف وارد این پارک می شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با اشاره به مشکل پارک حجاب و کانون فرهنگی اجتماعی اهواز، گفت: این پارک مسائل حقوقی دارد که در خصوص بهره برداری از آن قرارداد بسته شده بین شهرداری اهواز و پیمانکار فسخ شده و هم اکنون توسط یک مرد اداره می شود.
اما مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان نیز در این جلسه گفت: ۲۰۰میلیون ریال برای کمک به ساخت کمپ اعتیاد بانوان در نظر گرفته شده است.

در ادامه فرماندار اهواز نیز از غیبت شهردار اهواز در این جلسه انتقاد و اظهار کرد: متاسفانه فردی از مجموعه شهرداری که اختیار مالی یا تصمیم گیری داشته باشد در این جلسه حضور ندارد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا