اخبار خوزستاناقتصادیتیتر دوستون وسط

ورود بنیاد مستضعفان به ساخت راه آهن کربلا

به گزارش خوز ٢۴ سعید محمدزاده درنشست خبری دوشنبه یکم آبانماه با بیان اینکه پروژه‌های ریلی کشور در سیاست های کلی نظام و در برنامه‌ی توسعه‌ای در اولویت قرار دارد با اشاره به پروژه راه آهن کربلا و راه اندازی مسیر ریلی مسافری به بصره اظهار داشت: برای اتصال به را ه ‌آهن بصره باید یک پل بر روی اروندرود ساخته شود. هزینه ساخت این پل ۱۵۰ میلیارد تومان است. قرار بر این است این پل با سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها ساخته شود و دولت عراق متعهد به پرداخت هزینه خود باشد.

وی تصریح کرد: طبق مذاکرات قرار بر این بوده که همزمان با اجرای این پل نسبت به ساخت راه آهن شملچه – بصره به طول ۳۵ کیلومتر اقدام کند که تاکنون نسبت به اجرای این پروژه اقدام نکرده است.

مدیرعامل شرکت راه آهن کشور افزود: طبق آخرین تصمیم‌گیری‌ها بنیاد مستضعفان برای ساخت پل اروند‌رود اعلام آمادگی کرده است و دولت عراق باید متعهد شود که سهم خود در ساخت این پل را می‌پردازد.

محمدزاده در عین حال یادآور شد : در حال حاضر گرچه ایران به تعهد خود در این زمینه پایبند بود اما متاسفانه عراقی ها به تعهد خود مبنی بر ساخت ۳۵ کیلومتر خط آهن شلمچه-بصره متعهد نبودند بنابراین با بنیاد مستضعفان مذاکره کردیم که همه این ۳۵کیلومتر را نیز ایران بسازد ولی ضمانت بازپرداخت هزینه آن را از سوی عراقی ها اخذ کند. شخص وزیر راه و شهرسازی با جدیت پیگیر این قضیه بوده و دولت برای ساخت این پل ردیف بودجه تخصیص داد اما از آنجا که باید هر دو پروژه ریل گذاری و پل سازی همزمان انجام شود تا رسیدن به نتیجه نهایی متوقف مانده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا